• ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 52239
  • readingTime: ۱ دقیقه
گیاهان دارویی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ارزش صادرات انواع گیاهان دارویی از این استان به خارج از کشور در سال گذشته حدود ۱۱ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

به گزارش ایراسین، احمدرضا رئیس زاده اظهار کرد: میزان صادرات گیاهان دارویی و فرآورده‌های آنکه بخش قابل توجهی از آن را گلاب و انواع عرقیجات تشکیل می‌دهد در سال گذشته بالغ بر ۲۴ هزار تن بود.

وی ادامه داد: شیرین بیان، موسیر، زعفران، باریجه و انغوزه انواع گیاهان دارویی صادر شده از استان اصفهان به کشورهای دیگر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: آلمان، سوئد، پاکستان، عراق و برخی از کشورهای عربی مقصد صادرات گیاهان دارویی استان اصفهان هستند و قصد داریم امسال با بهره‌گیری از تسهیلات ارزان قیمت به توسعه این صنعت کمک کنیم.

رییس‌زاده افزود: با توجه به ظرفیت مناسب کشت انواع گیاهان دارویی در استان در فصل‌های مختلف، در صورت حمایت بیشتر شاهد رونق تولید، اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری در این بخش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در استان به کار مشغولند که مجموع تولید آنها در یک سال به ۷۰ هزار تن می‌رسد.

بر اساس گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود حجم بازار گیاهان دارویی در سال ۲۰۲۰ در جهان بیش از ۱۶۵ میلیارد دلار بود که احتمال دارد تا سال ۲۰۲۹ به بالای ۳۴۷ میلیارد دلار برسد، ایران با هشت هزار و ۴۲۳ گونه گیاهی سهم خوبی برای تولید و صادرات انواع گیاهان دارویی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =