• ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 52033
  • readingTime: ۱ دقیقه
تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: بنا بر آمار روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که حداقل ۲۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

به گزارش ایراسین، ناصر نبی پور گفت: از ابتدای فروردین قیمت تخم مرغ روند نزولی به خود گرفت به طوری که هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۸ هزار تومان عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود ۱۰ هزار تومان اختلاف دارد.

وی گفت: با توجه به افزایش تولید، برآورد می‌شود که نوسانی در قیمت تخم مرغ نداشته باشیم. کما اینکه سال گذشته با ۲۰ درصد افزایش قیمت، تخم مرغ کمترین نوسان قیمت را در سبد مصرفی خانوار داشت.

نبی پور ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که صادرات تخم مرغ تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ هزار تن برسد.

بر اساس گزارش ایرنا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار قیمت تمام شده واقعی تخم مرغ با احتساب ۱۰ درصد سود برای مرغدار را بالای ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب قیمت تخم مرغ از ابتدای فروردین مرغداران در فروش هر کیلو محصول ۱۰ هزار تومان متضرر بودند که زیان قابل توجهی شده است.

وی گفت: بنا بر آمار تولید روزانه تخم مرغ به ۳ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است و همواره پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =