• ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
  • کد خبر: 51938
  • readingTime: ۱ دقیقه
لوازم خانگی

راه‌اندازی سامانه حراج‌های خرده فروشی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم به رانت بازی در حراج‌های حضوری پایان داد و با شفافیت کالا را به دست مصرف‌کننده نهایی رساند.

سامانه حراج خرده‌فروشی بر اساس تبصره (۲) ماده (۲۳) آئین‌نامه معاملات سازمان و بند (۲) ماده (۵۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیک) و سازمان جمع‌آوری و فرش اموال تملیکی طراحی، پیاده‌سازی و اجرای شد.

راه‌اندازی این سامانه در راستای حذف واسطه‌گری‌ها و رانت‌ها در حوزه حراج‌های حضوری بود تا کالاها به صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

بر اساس گزارش ایرنا، در گذشته حراج کالاهای سازمان اموال تملیکی به صورت حضوری برگزار می‌شود که این امر باعث می‌شد تا همه متقاضیان نتوانند در این حراج‌ها که تنها در استان تهران برگزار می‌شد شرکت کنند ضمن اینکه گاهی در این حراج‌ها تبانی بین خریداران صورت می‌گرفت و منجر به رانت در خرید کالاها می‌شد.

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سامانه خرده‌فروشی را در خردادماه سال گذشته با حضور امور اقتصاد و دارایی راه‌اندازی کرد این سامانه به صورت برخط در بستر سامانه الکترونیک دولت و در فضایی کاملاً شفاف اجرایی شد.

حذف واسطه‌ها و ایجاد رقابت در سامانه خرده فروشی

سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در باره مزایا و دستاوردهای این سامانه گفته است که راه‌اندازی این سامانه شفافیت، ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها را فراهم کرده است.

به گفته وی، راه‌اندازی سامانه از مطالبات سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی بود که تمامی فرآیندهای شرکت در این سامانه به‌صورت رایگان انجام می‌پذیرد.

معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد که تمامی متقاضیان در این سامانه به صورت برخط، قیمت‌ها را در حراج مشاهده می‌کنند و آن قدر رقابت ادامه پیدا می‌کند که مقرون به صرفه برای مصرف باشد و دلالان از گردونه خارج شوند. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های سامانه حذف واسطه‌هاست.

طبق گفته اجتهادی، یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه تسهیل استفاده خانوارها از امکانات حراج‌ها و بازگشت سریع ودیعه به افراد غیر برنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =