• ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
  • کد خبر: 51916
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

بورس در هفته دوم فروردین‌ماه روزهای نیمه تعطیلی را سپری کرد. شاخص کل و شاخص کل‌هم‌وزن کاهش پیدا کرد، ضمن اینکه میانگین هفتگی معاملات خرد نیز با کاهش ۱۱ درصدی به ۴۴۱۱ میلیارد تومان رسید. با این حال رشد بازارهای موازی چشم‌انداز بازار سرمایه برای هفته پیش‌رو را مثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بورس تهران در هفته دوم فروردین‌ماه نیمه تعطیل بود. بورس روز شنبه شروع به کار کرد ولی روز یک‌شنبه و دوشنبه تعطیل بود و در نهایت دو روز پایانی هفته یعنی سه‌شنبه و چهارشنبه پس از تعطیلات با حجم نقدینگی پایین و نوسانات محدودی ادامه یافت. برآیند شاخص‌کل بورس در هفته دوم فروردین‌ماه کاهشی بود و با افت ۰.۴۷ درصدی از ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد رسید. افزایش تقاضا به خصوص در روز پایانی هفته فعالان بازار را نسبت به معاملات هفته آینده بورس امیدوار کرده است.

روزهای گیج‌کننده شاخص کل در هفته نیمه تعطیل بورس

شاخص کل بورس با کاهش هفته گذشته سطح خاصی را از دست نداد و به تعبیر برخی از بازاریان این فقط یک پولبک به مقاومت شکسته شده در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود و انتظار می‌رود در هفته بعدی نیز ادامه‌دار باشد. این هفته نیز به دلیل فرارسیدن عید فطر نیمه تعطیل است و شاید سطح معاملات افزایش پیدا نکند. با این حال هفته دوم فروردین ماه ریزش شاخص‌کل هم‌وزن به مراتب بالاتر از شاخص کل بود. هفته دوم فروردین ماه شاخص کل هم وزن با کاهش ۱.۴۱ درصدی از ۷۷۰ هزار واحد تا ۷۵۹ هزار واحد کاهش پیدا کرد.

روزهای گیج‌کننده شاخص کل در هفته نیمه تعطیل بورس

شاخص کل هم‌وزن با کاهش این هفته از سطح مقاومتی ۷۷۰ هزار واحد برگشت و بر اساس نمودار قیمتی احتمال کاهش تا هدف ۷۴۰ هزار و سپس ۷۲۹ هزار واحد وجود دارد. فعالان بازار سرمایه در شبکه‌های اجتماعی نسبت برگشت شاخص کل هم‌وزن از سطح ۷۷۰ هزار واحد ابراز نگرانی می‌کنند، پیش از این افراد زیادی معتقد بودند این هفته شاخص کل هم وزن از این محدوده مقاومتی می‌گذرد ولی موفق نشد، به خصوص اینکه میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد نیز با شدت کاهش پیدا کرد.

روزهای گیج‌کننده شاخص کل در هفته نیمه تعطیل بورس

میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هفته دوم فروردین ماه با کاهش ۱۳ درصدی به ۴,۴۱۱ میلیارد تومان رسید. این عدد اگرچه نسبت به هفته‌های آخر بهمن و اول اسفندماه بالاتر است ولی پایین‌ترین مقدار در طول ۴ هفته اخیر است. در مقابل بعضی از فعالان بازار سرمایه نیز عقیده دارند نیمه تعطیل بودن هفته گذشته دلیلی شد تا ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کند. آنها معتقدند ارزش معاملات از هفته‌های پیش‌رو به خصوص از اردیبهشت ماه افزایش پیدا می‌کند.

چراغ سبز بازارهای موازی به بورس

هفته گذشته با رشد قیمت‌ها در بازارهای موازی دنبال شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد نرخ ارز در بازار غیررسمی صعودی شد. در بازار طلا نیز سکه سقف‌های قیمتی جدیدی به ثبت رساند. بازار خودرو و مسکن نیز هفته صعودی سپری کردند و بسیار از فعالان بازار عقیده دارند این افزایش قیمت‌ها دیر یا زود بر بازار سرمایه نیز اثرگذار است. آنها معتقدند بورس رشد کمتری نسبت به سایر بازارها داشت و این شکاف ایجاد شده را دیر یا زود پر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =