• ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 51635
  • readingTime: ۱ دقیقه
دینار

هفتمین روز از سال ۱۴۰۳ برای بازار ارز تهران در حالی سپری شد که جو حاکم بر قیمت‌ها برای دومین روز پیاپی کاهشی بود. امروز قیمت درهم امارات به ۱۶,۶۴۸ تومان سید.

به گزارش ایراسین، دومین هفته از تعطیلات آغازین سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز شده است که روند سفرهای نوروزی ایرانیان هر چند نزولی شده اما همچنان ادامه دارد و در این بین، عراق یکی از مقاصدی است که در این مدت میزبان مسافران بسیاری از کشورمان بوده است و بسیاری از فرصت تعطیلات امسال استفاده کردند تا به زیارت عتبات عالیات بروند.

بنابر اعلام حمیدرضا محمدی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت «۳۱ هزار و ۳۵۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۶۱ درصد کاروان‌ها به صورت زمینی و ۳۹ درصد به صورت هوایی» راهی عراق شدند.

همچنین پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه در این مدت شاهد حضور گسترده مسافران بوده است و طبق آنچه جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم اخیراً اعلام کرده است، «دو پایانه مرزی مهران و شلمچه جایگاه‌های اول و دوم پرترددترین مرزهای مسافری بین‌المللی کشور را در نوروز ۱۴۰۳ به خود اختصاص داده‌اند.»

براساس آنچه هدایتی اعلام کرده است، «عتبات عالیات مقصد اول سفرهای زمینی برون‌مرزی ایرانیان در روزهای آغازین امسال است.» و به همین بهانه و برای آنکه مسافران در جریان آخرین قیمت دینار عراق باشند؛ در ادامه مروری بر آخرین نوسانات این ارز در بازار تهران خواهیم داشت.

معاملات هفتمین روز از فروردین ماه در حالی برای بازار ارز تهران سپری شد که قیمت دینار عراق ثبات را در پیش گرفت و بدون آنکه در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه کند؛ ۴۶ تومان معامله شد.

این در حالیست که دینار عراق خلاف روند سال گذشته که معاملات را کم نوسان و با ثبات سپری کرده بود، در حالی وارد سال جدید شد که افزایش و کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =