اپک

اداره اطلاعات انرژی آمریکا بر این باور است که رهبری رشد تولید نفت در سال ۲۰۲۴ به دست کشورهای تولیدکننده خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس خواهد بود که سبب جبران کاهش عرضه می‌شود.

به گزارش ایراسین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش کوتاه‌مدت ماهانه خود پیش‌بینی کرد که رشد کوتاه‌مدت عرضه جهانی نفت بیشتر از سوی ایالات متحده آمریکا، گویان، کانادا و برزیل خواهد بود و این روند کاهش عرضه داوطلبانه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) را جبران می‌کند.

افزایش عرضه کشورهای خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس در حالی رخ می‌دهد که شماری از اعضای اوپک و متحدانش در اوایل ماه فوریه با تمدید کاهش عرضه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تا پایان سه ماه دوم امسال موافقت کردند.

رشد عرضه تولیدکنندگان خارج از اوپک‌پلاس می‌تواند تلاش‌های این ائتلاف برای حمایت از بازار را در بحبوحه نگرانی‌ها درباره شد تقاضای جهانی و افزایش عرضه، تضعیف کند.

ایالات متحده آمریکا، کانادا، برزیل و گویان بیش از ۸۰ درصد از رشد عرضه جهانی را در پیش‌بینی کنونی اداره اطلاعات انرژی آمریکا به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت اوپک‌پلاس در سال ۲۰۲۴ میلادی روزانه یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد، در حالی که عرضه کشورهای خارج از این ائتلاف به رهبری آمریکا روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت اوپک‌پلاس در سال ۲۰۲۵ میلادی روزانه ۹۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت، در حالی که عرضه روزانه کشورهای تولیدکننده خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

این نهاد زیرمجموعه وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که عرضه جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ میلای ۱۰۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده است که انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۴ میلادی روزانه ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۵ میلادی ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید و انتظار می‌رود امسال روزانه ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۵، ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =