خدابخشی

سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه 99 امروز تعیین تکلیف می شود.

به گزارش ایراسین، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایراسین، تصویب بودجه 99 در کمیسیون تلفیق مجلس را بهترین تصمیم در شرایط فعلی دانست و گفت: با توجه به شرایط تورمی تصویب بودجه چند دوازدهم را به صلاح نمی دانیم.

خدابخشی تصویب بودجه دو دوازدهم و سه دوازدهم در شرایط کنونی را به صلاح ندانست و گفت: با توجه به تورم سالجاری و کاهش قدرت خرید اقشار حقوق بگیر، انتظار می رود افزایش قیمت در بودجه99 از ماه های آغازین سال 99 صورت گیرد و لذا تصویب چند دوازدهم راهکار مناسبی نیست.
وی در ادامه افزود: اصل 85 قانون اساسی به مجلس اجازه می دهد در چنین شرایطی تصویب برخی طرح ها و لوایح به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شود و لذا راهکار کنونی، تقدیم لایحه بودجه به کمیسیون برنامه و بودجه بوده تا هر آنچه این کمیسیون مصوب نماید، به منزله مصوبه مجلس تلقی و مستقیما برای شورای نگهبان ارسال شود.
خدابخشی افزود: رئیس مجلس نیز همین پیشنهاد را داده است و بودجه 99 امروز تعیین تکلیف نهایی خواهد شد.
وی همچنین در خصوص معضلات پیش روی بازار مسکن خاصه با شروع سال جدید تصریح کرد: لایحه بودجه 99 در کمیسیون تلفیق تغییراتی داشت؛ چراکه مسکن بخش پیشران کشور است و فعال شدن آن، رسته های شغلی بسیاری را فعال می کند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق تلاش کرد موارد مرتبط با مسکن را در لایحه بودجه 99 تقویت کند. از جمله اینکه در خصوص مسکن روستایی تهیه و اجرای طرح های هادی و منظومه های روستایی در کمیسیون تلفیق بودجه 460 میلیارد تومان بودجه اضافه دریافت کرد.
خدابخشی گفت: طرح جامع بهسازی مسکن روستایی نیز 40 میلیارد تومان بودجه اضافی دریافت کرد.
وی در ادامه افزود: در خصوص طرح ایمن سازی روستاهای در معرض خطر، عدد لایحه بودجه صفر بود ولی مجلس 228 میلیارد تومان اعتبار منظور کرد.
خدابخشی گفت: در گزارش کمیسیون تلفیق موارد دیگری نیز آمده است؛ از جمله اینکه مبلغ 2هزار میلیارد ریال تسهیلات بلند مدت برای پرداخت 700 میلیون ریال ودیعه مسکن برای کارکنان و بازنشستگان ناجا منظور شده است.
وی افزود: بانک مسکن موظف است از محل منابع بازگشت مسکن مهر، تسهیلات مسکن به بازنشستگانی که در 10 سال گذشته فاقد واحد مسکونی بوده اند، بدون نیاز به سپرده گذاری پرداخت شود.
خدابخشی در ادامه تصریح کرد: این مصوبات نسبت به آنچه در بودجه 99 ارائه شده بود، مصوبات خوبی است؛ همچنین در تبصره 18 منابعی برای اشتغال در نظر گرفته شده؛ از جمله مسکن که جز مولدان اشتغال است و تسهیلاتی بدین منظور در نظر گرفته می شود.
وی گفت: در مرکز پژوهش های مجلس برای مسکن محرومین طرحی در حال آماده سازی است و ان شاالله توجه و عنایت بیشتری برای تامین مسکن نیازمندان صورت گیرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: قرار بود دوشنبه مجلس جلسه علنی داشته باشد تا رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت جهاد بررسی شود ولی چون پیشنهاد شده به تازگی جلسات صحن علنی تشکیل نشود، نماینده ها تصمیماتی می گیرند تا مسائلی نظیر بودجه در خارج از صحن علنی بررسی شود و رای اعتماد به وزیر جهاد نیز در اولین فرصت بررسی می شود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =