• ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 50859
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

هفته گذشته همزمان با شکست سقف تاریخی انس طلا در بازارهای جهانی، در بازار داخلی نیز طلای آبشده سقف تاریخی جدیدی به ثبت رساند ولی اطلاعات منابع مختلف نشان می‌دهند سکه امامی هنوز به سقف تاریخی خود نزدیک نشده‌است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه، هفته سقف شکنی در بازار طلا بود. انس طلا بیش از ۳ مرتبه سقف تاریخی خود را پشت سر گرفت و به کانال‌های قیمتی بالاتر از ۲۱۷۰ دلار رسید، از طرفی در بازار داخلی نیز سکه امامی در روز پایانی هفته به کانال ۲۷ میلیون تومان رسید. طلای آبشده هم با عبور از محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالاترین قیمت در طول تاریخ رسید. رشد نرخ دلار در بازار غیر رسمی در کنار سقف شکنی انس طلا از مهم‌ترین دلایل صعود قیمت طلا در بازارهای داخلی عنوان می‌شود.

دو روز پایانی هفته گذشته قیمت سکه امامی به کانال ۳۷ میلیون تومان رسید ولی با افزایش عرضه‌ها به کانال ۳۶ میلیون تومان بازگشت. با این حال در معاملات فردایی سکه امامی هفته را در کانال ۳۷ میلیون تومان به پایان رساند.

شکست سقف‌های قیمتی بازار طلا یکی پس از دیگری

سقف تاریخی قیمت سکه امامی در منابع مختلف یکسان نیست. برخی معتقدند سکه سقف تاریخی خود را پشت سر گذاشته است و به تعبیر برخی از منابع سقف قیمتی سکه حدود ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. هفته گذشته قیمت سکه با رشد ۵.۴ درصدی از ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۳۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه در طول ۶ هفته گذشته صعودی بود و فعالان بازار تعابیر مختلفی نسبت به آینده قیمتی سکه دارند. معامله‌گران بدبین منتظر کاهش قیمت سکه به کانال ۳۴ میلیون تومان هستند و برخی هدف اول سکه امامی را کانال ۴۰ میلیون تومان می‌دانند. عرضه سکه توسط بانک‌مرکزی نیز تاکنون موفق به کنترل بازار سکه و طلا نشده است.

طلای آبشده برخلاف سکه امامی این هفته سقف تاریخی قیمت خود را پشت سر گذاشت و اطلاعات مندرج در بیشتر منابع این ادعا را تأیید می‌کنند. پیش از این بالاترین قیمت طلای آبشده محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود ولی این هفته با افزایش ۶.۱۷ درصد نسبت به هفته قبل به محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و سقف تاریخی جدیدی به ثبت رساند.

شکست سقف‌های قیمتی بازار طلا یکی پس از دیگری

برخی از فعالان بازار معتقدند در نیمه اول هفته جاری طلای آبشده به کانال ۱۴ میلیون تومان وارد می‌شود ولی بخشی از بازار نسبت به ادامه روند صعودی طلای آبشده ابراز تردید می‌کنند. نوسانات انس طلا به عنوان یکی از اصلی‌ترین متغییرها در شرایط فعلی به حساب می‌آید، زیرا در کنار افزایش نرخ دلار در بازار غیر رسمی، انس طلا نیز سقف‌های قیمتی تاریخی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد. در طول هفته گذشته انس طلا ۳ بار سقف تاریخی جدیدی به ثبت رساند و روز بعدی آن محدوده را شکست. فعالان بازار عقیده دارند اگر روند صعودی قیمت انس ادامه‌داشته باشد، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ایران صعودی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =