• ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 50314
  • readingTime: ۲ دقیقه
واحد نورد گرم شرکت فولاد مبارکه

در معاملات هفته سوم فوریه قیمت صادراتی کویل‌ نورد گرم چین کاهش یافت و از بهای صادراتی هر تن کلاف نورد سرد یک میلی‌متری نیز دو دلار کاسته شد. به اعتقاد فولادسازان چینی تقاضا برای محصولات فولادی همچنان پایین است و قیمت‌ها نیاز به بازنگری دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی وضعیت بازار محصولات فولادی در چین طی یک هفته گذشته از کاهش قیمت صادراتی کویل‌های نورد گرم حکایت می‌کند چراکه تقاضا برای این محصول فولادی از ۱۸ تا ۲۳ فوریه کاهش محسوسی یافت. بر این اساس قیمت صادراتی کویل نورد گرم ۴.۷۵ میلی‌متری چین پنج دلار در هر تن افت داشت تا این محصول با بهای هر تن ۵۶۰ دلار در بندر تیانجین شمال چین معامله شود. ریزش قیمت‌ها در هفته گذشته تنها مشمول کویل نورد گرم نشد و قیمت صادراتی کلاف نورد سرد یک میلی‌متری نیز دو دلار در هر تن کاهش یافت و به ۶۵۰ دلار در تن رسید.

قیمت‌ کویل‌ نورد گرم بر مدار ریزشی

طبق گفته فولادسازان چینی تقاضا پایین برای محصولات فولادی به ویژه کویل نورد گرم در بازارهای خارجی سبب شده فعالان این حوزه با هدف تسهیل معاملات و جذب مشتری قیمت صادراتی محصولات فولادی خود را کاهش دهند، به عنوان مثال برخی از فولادسازان چینی در روزهای ابتدایی هفته گذشته برای هر تن کویل نورد گرم فولادی نوع Q۱۹۵ قیمت ۵۶۰ دلار را به خریداران پیشنهاد می‌کردند در حالی که قیمت‌ها در اواخر هفته به ۵۵۲ دلار در هر تن کاهش یافت. البته بعضی از منابع غیررسمی از انعقاد معامله کویل نورد گرم فولادی نوع Q۱۹۵ حوالی قیمت ۵۴۵ دلار در هر تن هم خبر می‌دهند. همچنین فولادسازان چینی قیمت صادراتی خود برای کویل نورد گرم نوع Q۳۵۵B را از ۵۷۷ دلار در هر تن به ۵۶۹ دلار در هر تن تغییر دادند.

کاهش قیمت صادراتی کویل نورد گرم در چین سبب شده بهای این محصولات فولادی در بازار داخلی نیز دستخوش تغییراتی شود و این روند نزولی از بازارهای خارجی به داخلی هم سرایت کند. در این میان شرکت فورموسا هاتین استیل Formosa Ha Tinh Steel (FHS) به موازات تغییرات قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی و کاهش تقاضا اقدام به بازبینی قیمت تولیدات خود در تاریخ ۲۳ فوریه کرد. طبق جزئیات این بازبینی قیمت کویل‌های نورد گرم این شرکت برای فروش داخلی با موعد تحویل در ماه آوریل ۳۰ دلار در هر تن کاهش یافت و خریداران باید بهای ۶۰۵ تا ۶۱۸ دلاری بسته به نوع کویل سفارشی خود بپردازند. به اعتقاد فعالان این بازار کاهش چشمگیر تقاضا و عدم شروع جدی فعالیت‌های فولادی در سال جدید چینی بیشتر از وضعیت قیمت‌های صادراتی، بازار داخلی محصولات فولادی در چین را تحت تأثیر قرار داده تا قیمت‌ها روند نزولی به خود گیرند و اکثر تولیدکنندگان اقدام به بازنگری قیمت‌های خود کنند. در مقابل شرایط بازار داخلی محصولات فولادی در چین با گذر زمان و عبور از این رکود فصلی بهبود می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =