زنجیره فولاد

فروش فولاد کربنی توسط چاینا استیل ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد. مطابق پیش‌بینی صندوق بین المللی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ به ۳.۱ درصد خواهد رسید و فولادسازان تایوانی مدعی‌اند رشد اقتصادی سبب رونق بازار محصولات فولادی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میزان فروش فولاد کربنی توسط شرکت چاینا استیل تایوان در ژانویه سال ۲۰۲۴ حدود ۲۳ درصد افزایش یافت. شرکت چاینا استیل China Steel Corp (CSC) بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد یکپارچه در تایوان محسوب می‌شود و بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط این شرکت در وب سایت خود، حجم کل اقلام فولاد کربنی فروخته شده در ماه ژانویه ۱۲۵۹۲۸ تن معادل ۲۲.۹ درصد رشد داشته است. درمجموع میزان فروش اقلام فولاد کربنی شرکت چاینا استیل در ژانویه ۶۷۴.۸۹۹ تن برآورد شد که در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۳ یعنی یک ماه قبل ۶۴۶۲۶ تن یا ۱۰.۶ درصد بیشتر بوده است. جزئیات دقیق آمارهای فروش فولاد کربنی چاینا استیل نشان می‌دهد سود فروش این غول فولاد در تایوان بدون احتساب مالیات ۶۸۱ میلیون TWD معادل ۲۱.۵ میلیون دلار در ژانویه ۲۰۲۴ محاسبه شده است در حالی که این شرکت در ژانویه ۲۰۲۳ متحمل ضرر ۱.۱ میلیارد TWD شد. به گفته مسئولان این شرکت عمده سود چاینا استیل در ژانویه به فروش فولاد کربن باز می‌گردد و افزایش تقاضا برای فولاد کربنی CSC منعکس کننده بهبود شرایط بازار داخلی و خارجی به سبب وضعیت مساعد اقتصاد جهانی و تولید جهانی است.

طبق آخرین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول در اواخر ژانویه رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ به ۳.۱ درصد خواهد رسید، البته برآورد قبلی صندوق در اکتبر ۲۰۲۳ برای سال ۲۰۲۴ حوالی ۲.۹ درصد بود. مسئولان چاینا استیل نیز با استناد به پیش‌بینی صندوق مبنی بر رشد اقتصادی جهان در سال میلادی جاری و انعطاف پذیری اقتصادها در ایالات متحده و اروپا میزان تولیدات خود را طی ماه‌های گذشته بالا برند. به اعتقاد فولادسازان تایوانی شرایط بازارهای جهانی در سال جاری مساعد خواهد بود و با حمایت‌های دولت تایوان می‌توان حداکثر بهره را از صادرات محصولات فولادی برد. در نتیجه رشد اقتصادی تایوان در سال ۲۰۲۴ به ۳.۱۵ درصد یعنی حدود سه برابر سال گذشته خواهد رسید چرا که رشد اقتصادی این کشور سال گذشته ۱.۴ درصد بود. همچنین مسئولان این شرکت از اتمام فروش فولاد کربنی با قیمت‌های سابق خود خبر دادند و خریداران باید منتظر بروزرسانی قیمت‌ها باشند. بررسی‌ها نشان می‌دهد چاینا استیل طی ماه‌های اخیر با سرمایه گذاری بر جو مثبت بازار به طور پیوسته قیمت محصولات عمده فولادی خود را افزایش داده است؛ برای نمونه قیمت ورق‌های نورد گرم مطابق برنامه‌ریزی‌های این شرکت در سه ماهه ژانویه تا مارس یک روند صعودی را طی خواهد کرد تا درمجموع فروش این شرکت در این دوره زمانی سه ماهه به ۱۱۰۰ TWD در هر تن برسد. با این حال رشد قیمت محصولات فولادی توسط این شرکت سبب کاهش تقاضا نشده و خریداران خارجی مانند سابق سفارش‌های خود را به ویژه برای فولاد کربنی ثبت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =