• ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 50136
  • readingTime: ۱ دقیقه
طرح پتروشیمی

رئیس کل امور نظارت و هماهنگی پیشرفت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه ۱۲۰ طرح پتروشیمی در کشور طراحی و در حال اجرا است، گفت: رویکرد جدید استفاده از خوراک‌هایی غیر از گاز مانند خوراک‌های مایع است.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، محمدرضا شیخیان پور اظهار کرد: رویکرد وزارت نفت در دولت سیزدهم، جلوگیری از خام‌سوزی توسط زنجیره ارزش و تعیین تکلیف طرح‌هایی است که اهتمام جدی برای اجرایی شدن نداشتند.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲۰ طرح در صنعت پتروشیمی در کشور طراحی شده است، افزود: هاب اول ماهشهر، هاب دوم عسلویه، هاب سوم مکران و هاب چهارم هرمزگان تعیین شده است.

رئیس کل امور نظارت و هماهنگی پیشرفت طرح‌های پتروشیمی گفت: عمده مشکلاتی که طرح‌ها دارند دریافت باقیمانده اعتبارشان از بانک‌ها، مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر مسائل است، اما نگاه حمایت همه جانبه شرکت ملی پتروشیمی در تکمیل زنجیره ارزش است، بخصوص به طرح‌هایی که مجوز آن ارائه شده تا زنجیره را به همراه طرح خود اجرا کنند.

شیخیان پور بیان کرد: در تعریف طرح در مرحله اقتصادی و مالی از جمله هزینه سر به سر بررسی و ریسک‌های آن دیده می‌شود. همچنین خوراک موردنیاز در موافقت اعطایی به طرح‌ها درج خواهد شد.

وی گفت: در رویکرد جدید برای استفاده از خوراک‌هایی غیر از گاز مانند خوراک‌های مایع است.

رئیس کل امور نظارت و هماهنگی پیشرفت طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی تاکید کرد: در جهت تکمیل زنجیره سازندگان نیز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و پشتیبانی کم‌نظیر شرکت پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی بسیاری از نیازهایی که به کندی یا توقف اجرای طرح منجر می‌شد، برطرف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =