بازار سرمایه

بازار سرمایه در طول بهمن‌ماه کاهشی بود و شاخص کل ۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد با این حال ۱۱ نماد متعلق به شرکت‌های کوچک بازار بازدهی بیش از ۳۰ درصدی در یازدهمین ماه سال به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس تهران در طول بهمن ماه با افزایش ۳.۸ درصدی از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱۱ واحد به ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز نزولی بود تا بسیاری از نمادهای بازار سرمایه بخشی از ارزش خود را از دست بدهند. فعالان بازار سرمایه افزایش نرخ بهره به بیش از ۳۰ درصد برای کوتاه مدت را یکی از دلایل این ریزش عنوان می‌کنند با این حال بررسی قیمت نمادهای بازار نشان می‌دهد در طول بهمن‌ماه ۱۱ نماد بازدهی بیش از ۳۰ درصدی به ثبت رسانده‌اند. این نمادها به قرار نمودار زیر هستند:

۱۱ نماد بازار سرمایه با بازدهی بیش از ۳۰ درصد در بهمن

در غیاب نمادهای بزرگ بازار سرمایه، بسیاری از شرکت‌های کوچک با دارایی پایین، بالاترین بازدهی بهمن‌ماه را به ثبت رسانده‌اند. در این میان آس‌پ با رشد ۶۴ درصدی بالاترین بازدهی بهمن‌ماه را داشت. روند صعودی این نماد در روز اول بهمن شروع شد ولی در چند روز آغازین اسفند ماه فشار فروش سنگینی گرفت و بخشی از رشد قیمت ماه قبل را از دست داد.

۱۱ نماد بازار سرمایه با بازدهی بیش از ۳۰ درصد در بهمن

قیمت هر سهم آس‌پ در روز پایانی دی ماه کمتر از هزار و ۸۲۰ تومان بود ولی تا ۲۴ بهمن به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و از این نقطه ریزشی شد. احتمال توقف این روند ریزشی در قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان وجود دارد و در غیر این صورت باید منتظر ادامه ریزش تا نقطه اول موج صعودی باشیم. پس از آس‌پ نماد تمحرکه بازدهی ۵۴ درصدی در بهمن‌ماه داشت.

روند صعودی تمحرکه برخلاف آس‌پ از اواسط آذرماه آغاز شد و قیمت هر سهم آن از ۷۲۰ تومان تا نزدیکی هزار و ۷۰۰ تومان پیش‌روی کرد. تمحرکه این روند صعودی قدرتمند را در بهمن‌ماه نیز ادامه داد تا دومین نماد با بازدهی بالا در یازدهمین ماه سال باشد.

۱۱ نماد بازار سرمایه با بازدهی بیش از ۳۰ درصد در بهمن

نماد تمحرکه مانند آس‌پ در معاملات نخستین اسفندماه کاهشی شد و روز پایانی هفته گذشته با صف فروش به کار خود پایان داد. ولی سومین نماد پربازده این ماه یعنی سمایه روز چهارشنبه هفته گذشته با صف خرید معاملات خود را به پایان رساند تا روند صعودی بهمن‌ماه را در روزهای ابتدایی اسفندماه نیز حفظ کند.

۱۱ نماد بازار سرمایه با بازدهی بیش از ۳۰ درصد در بهمن

روند قیمتی سمایه پیش از بهمن‌ماه نزولی بود ولی روز چهارم این ماه یک موج قوی صعودی را آغاز نمود. روز چهارم بهمن‌ماه قیمت هر سهم سمایه ۴۲۵ تومان بود و در روز پایانی بهمن به ۶۵۰ تومان رسید. نمودار قیمتی سمایه نشان می‌دهد این موج صعودی تا سقف ۸۴۰ تومان مانع بزرگ تکنیکالی ندارد.

زشگزا پس از سمایه در رتبه چهارم پربازده‌ترین نماد این ماه قرار می‌گیرد. قیمت هر سهم زشگزا در بهمن ماه ۴۵ درصد رشد کرد. دو عرضه اولیه فنر و بیوتیک نیز در بهمن بازدهی بالاتر از ۴۰ درصد به ثبت رساندند و سایر نمادها در نمودار بالا بازدهی کمتر از ۴۰ درصد داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =