• ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
  • کد خبر: 50102
  • readingTime: ۲ دقیقه
ربع سکه

نوسانات بازار طلا و سکه در هفته اول اسفندماه کاهش پیدا کرد، بازار طلا همیشه در آستانه ماه رمضان کم‌نوسان بود ولی امسال احتمال عرضه سکه توسط بانک‌مرکزی از ۱۳ اسفند ‌ماه ریسک‌ سرمایه‌گذاری در این‌بازار را افزایش داده‌ است. فعالان بازار مدعی‌اند اگر بانک مرکزی به وعده عرضه سکه بدون حباب عمل کند قیمت سکه در بازار ریزشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا و سکه اصفهان در هفته اول اسفندماه کم نوسان بود. در روز ابتدایی هفته قیمت‌ها افزایش یافت، سپس تا روز چهارشنبه قیمت‌ها بر مدار کاهش قرار داشت تا اینکه روز پنج‌شنبه قیمت‌ها دوباره صعودی شد. برآیند هفتگی قیمت سکه نزولی بود با این حال قیمت سکه در کانال ۳۲ میلیون تومان تثبیت شد. نامدار یکی از فعالان بازار طلا در این‌باره گفت: کاهش قیمت‌ها در بازار طلا به خصوص بازار سکه در روزهای پایانی هر ماه اتفاق طبیعی در بازار طلاست. فعالان بازار طلا براین باورند در روزهای پایانی هر ماه به دلیل نقدینگی پایین تقاضا برای طلا کاهش پیدا می‌کند. هفته گذشته سکه در بازه قیمتی ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۳۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان نوسان کرد. در روز پایانی هفته نیز معاملات در یک قدمی کانال ۳۳ میلیون تومان به پایان رسید.

آیا قیمت سکه ریزشی می‌شود؟

فعالان بازار طلا معتقدند با کاهش نوسانات روزانه، نمودار قیمتی در یک فشردگی قرار دارد. نامدار این‌باره گفت: این فشردگی قیمت تا پایان ماه رمضان ادامه‌دار است و سپس قیمت به یک سو پرتاب خواهد شد. هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان نوسانات در بازار طلا کاهش پیدا می‌کند و روندهای صعودی قیمت متوقف می‌شود. وعده عرضه سکه توسط بانک مرکزی در اواسط اسفند ماه به عنوان یک متغیر مهم در بازار سکه مطرح است. فشردگی قیمت سکه در نمودار قیمتی طلای آبشده نیز دیده می‌شود.

هفته گذشته برآیند قیمت طلای آبشده مثبت بود و بازه نوسان بین ۱۲ میلیون تا ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

آیا قیمت سکه ریزشی می‌شود؟

این هفته قیمت طلای آبشده بارها برای عبور از سطح ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ناتوان بود. نامدار این‌باره گفت: طلای آبشده سه بار برای عبور از سطح مقاومتی ناتوان بود و به نظر می‌رسد تا سطح پایین‌تری ریزشی شود. فعالان بازار هدف قیمتی طلای آبشده در هفته پیش‌رو را محدوده ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معرفی می‌کنند و بسیاری از آنها معتقدند طلای آبشده کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست نمی‌دهد.

بازار طلا در هفته پیش‌رو

بازار طلا در فاصله چندهفته مانده تا ماه رمضان قرار دارد، ماهی که به طور سنتی حجم معاملات کاهش پیدا می‌کندد. نامدار فعال بازار طلای اصفهان دراین‌باره گفت: ما تعطیلات نوروز را در کنار ماه رمضان در پیش‌داریم و تنها یکی از این دو مورد هم حجم معاملات بازار طلا را کاهش می‌داد، همزمانی این دو منجر به کاهش شدید معاملات خواهد شد. با این تفاسیر بسیاری از فعالان بازار چشم‌انداز روشنی به افزایش قیمت‌ها تا پایان سال ندارند و عقیده دارند اگر اتفاق خاصی رخ ندهد طلای آبشده و سکه امامی نوسان قیمتی بزرگی ندارند.

متغیر مهم دیگر وعده عرضه سکه توسط بانک مرکزی در روز ۱۳ اسفندماه است. اگر جزئیات این عرضه در روزهای آینده مشخص شود تأثیر زیادی بر بازار می‌گذارد. برخی معتقدند اگر بانک مرکزی به طور کامل وعده عرضه سکه بدون حباب قیمتی را انجام دهد بازار طلا و سکه پیش از ماه رمضان با شدت زیادی ریزشی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =