• ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 49884
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

میزان تقاضا برای محصولات فولادی در چین با آغاز تعطیلات سال نو در این کشور کاهش یافت. این افت تقاضا و رکود بازارهای چینی منجر به افزایش بیش از ۲۸ درصدی معادل ۶.۵۶ میلیون تنی ذخایر پنج محصول عمده فولادی در کارخانه‌های این کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از ذخایر فولاد در کارخانه‌های چینی، موجودی پنج کالای اصلی فولاد کربنی طی ۸ تا ۱۷ فوریه به میزان قابل توجهی یعنی ۲۸ درصد افزایش یافت و به ۶.۵۶ میلیون تن رسید. این پنج محصول عمده فولادی شامل میلگرد، مفتول، کلاف نورد گرم، کلاف نورد سرد و ورق فولادی با ضخامت متوسط می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد علت رشد این ذخایر، تعطیلی خطوط تولید کارخانه‌های فولادی در تعطیلات چینی بوده چراکه در ایام تعطیلات بازار فیزیکی در رکود کامل قرار داشت. بنابراین افزایش ذخایر فولادی در چین مطابق با انتظارات و پیش‌بینی‌ها بود و معامله‌گران در طول تعطیلات بازار را ترک کردند. کارخانه‌های چینی نیز به دنبال این موضوع ناچار به کاهش سرعت تولید محموله‌های خود شدند. در حقیقت تولید نهایی فولاد چین در طول دوره بررسی کاهش چشمگیری یافت زیرا اکثر کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی در سراسر کشور با توجه به آرامش و رکود بازار داخلی فولاد فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند و کل حجم تولید پنج قلم فولاد اصلی در میان تولیدکنندگان چینی طی ۸ تا ۱۷ فوریه به ۸.۰۴ میلیون تن رسید که برای سومین هفته متوالی ۱.۶ درصد دیگر نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

مطابق جدیدترین آمارها موجودی پنج محصول عمده فولادی در انبارهای بازرگانان در ۱۳۲ شهر در سراسر چین در مقایسه با ۹ تا ۱۷ فوریه افزایش یافت و حجم کل این محصولات برای هفته نهم با ۱۵.۷ درصد رشد در هفته به ۲۴.۲ میلیون تن رسید. با این حال فعالان بازار نسبت به قیمت‌های داخلی فولاد خوش‌بین هستند و به بهبود تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان فولاد با اتمام تعطیلات سال نو چینی امید دارند.

افزایش ۲۸ درصدی ذخایر فولاد در چین

براساس آمارهای منتشر شده از انبارهای فولادی در چین از ۱۹ مارس ۲۰۲۰ شروع تا به امروز، حجم میلگرد و مفتول چین طی این دوره از ۲۱۵ انبار سابق در ۳۵ شهر به ۴۲۹ انبار در ۱۳۲ شهر چین افزایش یافت. وضعیت انبارهای کلاف نورد گرم نیز مشابه میلگرد و مفتول است و حجم آن از ۱۳۸ انبار در ۳۳ شهر به ۱۹۴ انبار در ۵۵ شهر ارتقا یافت. همچنین میزان ذخیره کلاف نورد سرد در دوره زمانی افزایشی بود و برآوردها نشان می‌دهد حجم این محصول از ۱۳۴ انبار در ۲۶ شهر به ۱۸۲ انبار در ۲۹ شهر ارتقا یافت. در آخر باید به حجم تولید و ذخیره ورق فولادی با ضخامت متوسط در انبارهای چینی اشاره کرد که حجم آن از ۱۳۲ انبار قبلی در ۳۱ شهر به ۲۱۷ انبار در ۶۵ شهر از افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =