• ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
  • کد خبر: 49766
  • readingTime: ۲ دقیقه
قراضه آهن

جدیدترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد تقاضا برای قراضه آهن طی هفته گذشته از سوی کشورهای واردکننده به دلیل تعطیلات سال نو چینی کاهش یافت که این افت تقاضا ثبات نسبی قیمت‌ها را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میزان صادرات قراضه آهن H۲ ژاپن به دلیل افت تقاضا از سوی کشورهای واردکننده در تعطیلات سال نو چینی، روند کاهشی پیدا کرد. آمارهای هفتگی منتشر شده نشان می‌دهد کاهش تقاضا برای قراضه آهن H۲ ژاپن ابتدا سبب ریزش جزئی و سپس تثبیت قیمت‌ها در این بازار شد و در بازار داخلی ژاپن، قیمت قراضه آهن H۲ در سه منطقه در هفته گذشته ۴۸۷۰۰ ین در هر تن معادل ۳۲۴ دلار در هر تن بود. بر اساس آخرین آمار انجمن آهن و فولاد ژاپن، قیمت قراضه آهن H۲ در کانسای ۱۰۰ ین در تن معادل ۰.۶۶ دلار در تن کاهش یافت و به ۴۹۰۰۰ ین در تن یعنی حدود ۳۲۶ دلار در هر تن رسید. درمقابل قیمت‌ها در کانتو نسبت به هفته گذشته بدون تغییر ۴۹۲۰۰ ین در تن معادل ۳۲۷ دلار در تن و این بها در چوبو ۴۷۸۰۰ ین در هر تن معادل ۳۱۸ دلار در تن بود. این درحالیست که توکیواستیل به عنوان یک کارخانه پیشرو ژاپنی به علت افزایش هزینه‌های جانبی، تعمیرات و نگهداری دستگاه و تجهیزات کارخانه‌ای تصمیم به افزایش قیمت داخلی قراضه آهن گرفت و مسئولان آن از رشد قیمت قراضه آهن به میزان ۲۰۰۰ ین در تن معادل ۱۳ دلار در تن از ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ خبر دادند.

ثبات قیمت قراضه آهن درپی کاهش تقاضا

تقاضا در سایر بازارها فروکش کرد

میزان تقاضا برای قراضه آهن در سایر بازارها نیز به دلیل تعطیلات سال نو چینی کاهشی بود تاجایی که کارخانه‌های فولاد در ویتنام طی هفته گذشته کمترین میزان تولید را داشتند. قیمت‌ها در ویتنام نیز روند نزولی به خود گرفت و جدیدترین پیشنهاد برای خرید قراضه آهن فله HMS (۸۰:۲۰) از سوی ایالات متحده حوالی ۴۰۶-۴۱۰ دلار در تن بود. همچنین فولادسازان تایوانی از کاهش تقاضا و عدم حضور خریداران برای آهن قراضه خبر دادند که این موضوع سبب به حداقل رسیدن تعداد معاملات و حجم قراضه آهن صادراتی این کشور در هفته گذشته شد. وضعیت معاملات قراضه آهن در کره جنوبی نیز چندان مساعد نبود و حجم معاملات در این کشور نیز به دلیل تعطیلات سال جدید به حداقل رسید.

چشم‌انداز بازار قراضه آهن

فعالان این حوزه معتقدند وضعیت بازار قراضه آهن در هفته آتی نیز تغییری نخواهد کرد و میزان صادرات این محصول همچنان نزولی خواهد بود. اکنون فعالان این حوزه در حال وهوای تعطیلات به سر می‌برند و تنها این احتمال وجود دارد تقاضا برای قراضه آهن از سوی آمریکا به دلیل کاهش ارزش ین ژاپن افزایش یابد ولی تغییری در بازار دیگر کشورها ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =