دانش بنیان

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: در حال حاضر ۷۸۰ واحد دانش‌بنیان تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند و ۴۲۰ طرح نیز در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

به گزارش ایراسین، طهمورث لاهوتی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون ۵۰ طرح صنعتی دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شده‌اند و قرارداد واگذاری عرصه به ۵۰ شرکت دانش‌بنیان با تسهیلات ویژه مصوب هیأت مدیره سازمان منعقد شده است.

وی، اضافه کرد: ۲۸۶۹ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده است و به دانش بنیان شدن ۱۱۲۳ واحد صنعتی کمک کرده‌ایم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: طی شش ماهه اول امسال نیز ۱۷۹ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده که به دانش بنیان شدن ۹۱ واحد کمک شده است.

لاهوتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در راستای حمایت از توسعه فعالیت‌های فناورانه وزارت صمت و فرهنگ سازی برای ترغیب به افزایش سرمایه گذاری در این صنایع، برگزاری رویدادهایی تحت عنوان رویدادهای ملی صنعت دانش بنیان در سر فصل برنامه‌ها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه رویداد برگزار شده که رویداد سوم نیز با محوریت این سازمان با هدف صیانت از صنایع کوچک دانش بنیان و توسعه زیست بوم فناوری در ۷ دی ماه برگزار شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در این رویداد توافق نامه‌هایی میان شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی نیازمند توسعه فناوری و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی در راستای مدیریت مصرف انرژی، منعقد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =