شمش طلا

قیمت طلا و سکه در هفته دوم بهمن همگرایی بالایی با دلار نشان داد. معامله‌گران معتقدند بازار طلا برای صعود چشم به دلار دارد و تا چوب سیاست‌گذار بالای سر دلار باشد، پیش‌بینی قیمت در بازار فلز زرد شدنی نیست.

به گزارش ایراسین و به نقل ازایلنا، قیمت طلا و سکه در هفته دوم بهمن با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد و افزایش قیمت دلار کانال‌های قیمتی جدیدی را برای سکه رقم زد. در آخرین معامله هفته اخیر بازار طلا روند نامتوازنی داشت. طلا نزولی و سکه در روند افزایشی قرار گرفت.

معامله‌گران حراج شمش طلا، هفته اخیر را همچون اهرمی برای مهار قیمت در بازار طلا می‌دانند. آنها معتقدند فعلاً هر روندی در بازار کاملاً به اخبار سیاسی مربوط می‌شود و اگر در بازاری برخلاف جریانات سیاسی روند قیمت‌ها تغییر کند، باید به دستوری بودن آن بازار شک کرد.

کارشناسان اقتصادی همچنان بر ورود پلکانی بر بازار طلا تاکید دارند و معتقدند هر گونه پیش‌بینی در این بازار به روند قیمت دلار بستگی دارد. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایش نزدیک به دو دلاری دارد و با رقم ۲۰۵۵ دلاری در حال معامله است.

راه طلا از سکه جدا شد

در آخرین روز هفته سکه امامی به قیمت ۳۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله شد. سکه بهار روی رقم ۳۱ میلیون و ۲۱۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب با رقم ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هم با همان رقم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی روز چهارشنبه معامله شد.

قیمت طلا روز پنجشنبه در روند کاهشی بازگشایی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۲ میلیون ۴۹۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار روی رقم دو میلیون و ۸۸۴ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۸۴۵ هزار تومان معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =