بازار طلا

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته، تحت تأثیر روند شارپی قیمت دلار افزایش‌های میلیونی را پشت سر گذاشت. روز دوشنبه سکه امامی به کانال ۳۳ میلیونی راه یافت و به سقف رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در آستانه سه میلیونی شدن قرار گرفت.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایلنا، قیمت طلا و سکه روز دوشنبه ۹ بهمن در تمام وزن‌ها و قطعات افزایشی شد. رشد دو هزار تومانی دلار در کنار افزایش قیمت انس جهانی طلا، به صعود قیمت در بازار طلا شدت بخشید. با شروع سومین روز هفته، قیمت سکه امامی رشد بیش از یک میلیون تومانی داشت و نیم‌سکه و ربع سکه نیز در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار گرفتند.

رشد قیمت در بازارهای مالی طی هفته‌های اخیر در پی رشد ریسک‌های سیستماتیک و اخبار نامساعد سیاسی رخ داده است. معامله‌گران، افزایش درگیری در منطقه خاورمیانه و قوت گرفتن دخالت ایران در تشدید تنش‌های منطقه را دلیل روند شارپی قیمت در بازارهای مالی عنوان می‌کنند.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد ۱۶ دلاری روی قیمت ۲۰۳۴ دلاری در حال معامله است.

صعود سکه امامی به کانال ۳۳ میلیونی

قیمت سکه در سومین روز هفته در تمام قطعات افزایشی بود. سکه امامی با یک میلیون و ۱۰ هزار تومان افزایش به کانال ۳۳ میلیونی ورود کرد و با قیمت ۳۳ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار، ۹۶۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۳۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه و ربع سکه هر یک ۴۵۰ هزار تومان رشد داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۵۰ تومان و ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و روی قیمت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی ایستاد.

هر مثقال طلا نیم میلیون تومان گران شد

قیمت طلا، روز دوشنبه با قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۵۲۴ هزار تومانی با رقم ۱۲ میلیون ۷۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۰ هزار و ۳۰ تومان افزایش قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۹۱۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۸۷۸ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه ۹ بهمن حباب در خانواده سکه‌ها برخلاف روند صعودی سکه کاهشی شد. حباب سکه امامی ۲۹۲ هزار تومان، سکه بهار ۳۴۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۵ هزار تومان کاهش داشت. حباب ربع‌سکه ۱۱۵ هزار تومان گران شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =