صمت

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه‌سازی وزارت صمت از تولید ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایراسین، ابوذر جمشیدوند درباره ماشین‌آلات معدنی، اظهار کرد:سیاست وزارت صمت، تأمین ماشین آلات راهسازی و معدنی است بنابراین با توجه به سیاست‌های کلی نظام، قوانین مصوب مجلس و دستور صریح وزیر، نگاه بر این است که از ظرفیت و توانمندی تولیدات داخل استفاده شود تا بتوانیم با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، نیاز کشور را از طریق تولید کنندگان داخلی تأمین کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ ماشین آلات معدنی و راهسازی تولید شده که این میزان تا پایان سال به ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه‌سازی وزارت صمت ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی در تولید ماشین آلات معدنی و راه سازی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم؛ در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه از انواع ماشین آلات تولید شده، اما در سال ۱۴۰۰، تعداد تولید یک هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده است.

وی افزود:امسال برنامه‌ریزی خوبی در حوزه رشد تولید صورت گرفته است و پیش بینی کرده‌ایم بتوانیم ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی تولید کنیم و به دنبال این هستیم بتوانیم نیاز داخل را از تولیدکنندگان داخل تأمین کنیم و این مسیر را جدی پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه‌سازی وزارت صمت در پایان با اشاره به رشد ۳۴ درصدی در تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی در چند ماه اخیر، گفت:البته ظرفیت و توانمندی در سطح کشور بیش از این عدد است و در صورت تأمین منابع و تسهیلات، تعداد بیشتری از ماشین آلات را تولید خواهیم کرد. اگر در تولید کمبودی وجود داشته باشد و امکان ساخت داخل هم وجود نداشته باشد، واردات ماشین آلات را خواهیم داشت که تاکنون در این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =