• ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر: 47926
  • readingTime: ۲ دقیقه
جانجان

احمد جانجان، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: روند و ریزش فعلی در بورس عادی است تا زمانی‌که خیال بازار سرمایه از ارز راحت شود. سپس شاخص به سمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد و شرایط بازار تا اردیبهشت و خرداد سال آینده صعودی می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تابلو معاملات بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته گذشته، خبر خوشی برای سهام‌داران نداشت و کندل شاخص کل در روز چهارشنبه، ۱۳ دی ماه مانند سه روز قبل قرمز بود. با این تفاوت که شماری از کارشناسان نزول شاخص کل در آخرین روز هفته گذشته و رسیدن آن به مرز دو میلیون و ۱۰۰هزار واحد را نماگر از دست رفتن حمایت داینامیک می‌دانند. نگاهی به نقشه بورس روز چهارشنبه نشان می‌دهد اکثر نمادهای بازار سهام به ویژه اخابر، فملی و شپنا منفی شدند تا پورتفوی سهام‌داران خود را با زیان مواجه سازند و بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس به جا گذاشتند. در آخرین روی کاری هفته قبل شاخص کل بازار سرمایه با از دست دادن سه هزار و ۴۸۲ واحد به سطح ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید. به اعتقاد برخی از فعالان بازار سرمایه، بورس چشم به معاملات بازار ارز دوخته است و نزول آن را تقلید می‌کند. احمد جانجان، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بورس در روزهای اخیر به خبرنگار ایرسین می‌گوید: باتوجه به کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته و رشد بازار سرمایه از کف آبان ماه، نزول اخیر بازار را می‌توان موج جزئی و اصلاحی دانست و با پشت سر گذاشتن این روند، مجدد شاهد صعود بازار خواهیم بود.

چشم انداز بورس در بهار ۱۴۰۳

اهالی بازار سرمایه چشم‌اندازی مطلوب برای بازار طی هفته‌های آتی ترسیم می‌کنند، از دید آن‌ها اگرچه بازار در شرایط فعلی محرکی برای رشد ندارد و در یک محدوده ساید حرکت می‌کند ولی با تخلیه قدرت فروشندگان و رسیدن RSI به منطقه‌ای امن، بازار سبزپوش خواهد شد. جانجان نیز درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار در سه ماه پایانی سال بیان می‌دارد: من فکر می‌کنم شرایط بازار تا اردیبهشت و خرداد سال آینده صعودی خواهد بود؛ به‌عبارتی نواقص بودجه سال جاری، میزان کسری درآمدهای نقدی، حجم مداخلات ارزی بانک مرکزی و دیگر فاکتورهای تاثیرگذار به نفع بازار سرمایه تمام خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریزش بازار در آخرین روز کاری هفته گذشته توضیح می‌دهد: این روند و ریزش عادی است و بازار در همین حوالی دست به دست خواهد شد. درحقیقت چند درصد پایین و بالا بودن بورس اثر خاصی ندارد و زمانی‌که خیال بازار سرمایه از ارز راحت شود، مجدد محدوده دو میلیون ۱۰۰ هزار تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پشت سرخواهیم گذاشت و به نظر بنده به سمت دو میلیون و ۳۰۰ هزار تا دو میلیون و۴۰۰ هزار واحد حرکت خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =