• ۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
  • کد خبر: 47660
  • readingTime: ۲ دقیقه
افتتاح فاز ۲ شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور معاون اول رییس جمهور و سرپرست وزارت صمت

فولاد کاوه جنوب کیش در آذر ۱۴۰۲ نزدیک به ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان محصول فروخت. این عدد نسبت به فروش ماه‌ گذشته و میانگین فروش در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۶ درصد و ۵ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولاد کاوه جنوب کیش در آذر ۱۴۰۲ نزدیک به ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان محصول فروخت. این عدد نسبت به فروش ماه‌گذشته و میانگین فروش در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۶ درصد و ۵ درصد رشد داشت. مجموع فروش کاوه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. این شرکت در آخرین برآورد خود پیش‌بینی کرده تا در سال مالی ۱۴۰۲ به فروش ۳۴ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومانی برسد و اکنون با توجه به صورت‌های مالی تا پایان آذرماه، کاوه حدود ۸۲ درصد بودجه از لحاظ مبلغ فروش را پوشش داده‌ است.

فروش ماهانه کاوه از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون به صورت نمودار زیر است:

کاوه با فروش کمتر به درآمد بالاتری رسید

فروش ماهانه کاوه در سال ۱۴۰۲ افزایش معناداری نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد. بیشترین فروش کاوه درسال ۱۴۰۱ در اسفند ماه با مبلغ ۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان بود، کمترین میزان فروش نیز در طول بهمن با عددی برابر با هزار و ۴۴ میلیارد تومان بود ولی در سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان فروش ۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان بوده و کمترین رقم فروش نیز به ۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان می‌رسد. یعنی کمترین رقم فروش در سال ۱۴۰۲ نزدیک به بیشترین رقم فروش در سال ۱۴۰۱ است. به همین دلیل میانگین ماهانه فروش کاوه از هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید.

آیا افزایش فروش کاوه ناشی از افزایش مقدار حجمی فروش محصول است؟ پاسخ این سوال منفی است. فروش کاوه از نظر حجمی در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ اختلاف چندانی ندارد. فروش ماهانه کاوه از نظر حجمی به صورت نمودار زیر است:

کاوه با فروش کمتر به درآمد بالاتری رسید

فروش ماهانه کاوه از نظر حجم در سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ تفاوت چندانی ندارد با این حال از نظر ارزش رشد چشم‌گیری داشته‌ است. پایین‌ترین میزان فروش کاوه در بهمن ۱۴۰۱ با حجم ۶۶ هزار و ۶۲۶ تن انجام شد. ارزش فروش این ماه برابر با هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود. بالاترین رقم فروش نیز مربوط به اردیبهشت ۱۴۰۲ با حجم ۱۸۶ هزار و ۲۲ تن است.

به صورت میانگین کاوه در سال ۱۴۰۲ برای فروش هر تن محصول ۱۹ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان درآمد داشت ولی در سال ۱۴۰۱ میانگین فروش هر تن محصول درآمدی نزدیک به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دنبال داشت. با این حساب به طور میانگین هر تن محصول کاوه در سال ۱۴۰۲ با قیمت ۵ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان بالاتر نسبت به سال قبل به فروش رسیده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =