• ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
  • کد خبر: 47057
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را داشت. این سرگیجه قیمتی در حالی رخ داد که قیمت انس طلا در کف کانال ۲۰۰۰ دلاری ثابت است و دلار نیز در بازار فردوسی بدون تغییر قیمت مبادله می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند کاهشی،‌ افزایشی و خنثی را داشت. هر چند نوسانات این بازار چندان قابل توجه نبود اما قیمت طلا بدون توجه به عدم تغییر قیمت فاکتورهای اساسی این بازار افزایشی شد. امروز قیمت در خانواده سکه‌ها در بیشتر قطعات بدون تغییر و با همان قیمت‌های روز شنبه مبادله شد. گفتنی است انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی با قیمت ثابت ۲۰۰۴ دلاری در حال معامله است.

معامله‌گران بازار فلز زرد در حال حاضر اهرم پرفشارتر بر بازار طلا را قیمت دلار می‌دانند و به خریداران این بازار توصیه می‌کنند که نباید فضا و محدوده قطعی را برای ورود به بازار طلا در نظر گرفت. آنها معتقدند در شرایط فعلی خریدهای پلکانی سود بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

روند بازارهای مالی باثبات می‌ماند؟

در همین راستا علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به تبعیت بیشتر قیمت طلا و سکه از قیمت دلار نسبت به طلای جهانی گفت: «قیمت سکه‌ در سالیان گذشته همیشه با حباب همراه بوده است؛ بنابراین افزایش نرخ جهانی طلا نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر رشد بازار طلا در داخل کشور بگذارد.»

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می‌تواند ارزش بازار سکه را صعودی کند خاطرنشان کرد: «اگر در سیستم اقتصادی و سیاسی کشور رخداد قابل توجهی پیش نیاید روند بازارهای مالی باثبات خواهد بود.»

این کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت طلا و سکه تا پایان سال اظهار داشت: «هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم رشد کالاهای سرمایه‌ای اعم از سکه و طلا استارت می‌خورد. همچنین جریان نقدینگی، بین بازارهای نقدشونده‌تر که شامل اقلام سرمایه‌گذاری و بازارهای مورد اشاره است، اتفاق می‌افتد.»

وی افزود: «تلاش سیاست‌گذار تثبیت قیمت دلار است و متعاقبا این موضوع مستقیما با آرامش در بازار طلا ارتباط دارد. با این وجود امکان پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نیست.»

ریتم ثابت سکه‌های سبک

امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان معامله شد و رشد ۸۳ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار نیز با افت محدود ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری قیمت سکه‌های سبک‌تر تغییری نداشت و با همان رقم روز گذشته معامله شد. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با رقم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه کاهشی شد

امروز قیمت طلا افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۶۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایشی در حدود دو هزار تومان داشت و با رقم دو میلیون و ۴۵۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه برخلاف روز گذشته کاهش محدودی داشت و فقط حباب سکه‌ امامی ۹۲ هزار تومان افزایشی شد. سکه بهار ۱۸ هزار تومان، نیم‌سکه پنج هزار تومان، ربع سکه دو هزار تومان و سکه گرمی هزار تومان افت داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =