فلزات

درآمد تولیدکنندگان داخلی در دسته فلزات اساسی طی آبان ۱۴۰۲ نسبت به آبان سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. این شرکت‌ها در ۸ ماه ابتدایی از سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد بالاتری کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صورت مالی آبان‌ماه از گروه فلزات اساسی نشان می‌دهد فروش آنها در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. فروش آبان ماه تولید کنندگان گروه فلزات اساسی به قرار نمودار زیر است:


رشد درآمد شرکت‌های بورسی در گروه فلزات اساسی

فخوز در آبان ۱۴۰۲ بیش از ۷ هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان فروخت. ذوب و کاوه نیز با فروش بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. درآمد آبان ماه بسیاری از این تولیدکنندگان نسبت به آبان ۱۴۰۱ بیشتر است. مقایسه درآمد آبان ماه این تولیدکنندگان نسبت به آبان ۱۴۰۱ به قرار نمودار زیر است:


رشد درآمد شرکت‌های بورسی در گروه فلزات اساسی

درآمد فخوز و کاوه در آبان ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ درصد نسبت به آبان ۱۴۰۱ بیشتر بود، درآمد هرمز نیز در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد رشد کرد. تنها درآمد ذوب و ارفع در آبان امسال کمتر از سال گذشته بود در حالی که درآمد بیشتر تولیدکنندگان رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. به صورت کلی تولیدکنندگان در گروه فلزات اساسی در سال ۱۴۰۲ تا کنون درآمد بالاتری نسبت به سال ۱۴۰۱ به ثبت رسانده‌اند. نسبت درآمد ۸ ماه اول سال ۱۴۰۲ این تولیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به قرار نمودار زیر است:


رشد درآمد شرکت‌های بورسی در گروه فلزات اساسی

درآمد ۸ ماه اول تمام نمادهای مورد بررسی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده‌است. درآمد کویر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۸۱ درصد رشد کرد، درآمد هرمز و کاوه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد بیشتر بود. با این حال درآمد این تولیدکنندگان در آبان نسبت به میانگین سال جاری تفاوت چندانی نداشت یا نزولی بود.
مقایسه درآمد تولیدکنندگان گروه فلزات اساسی در آبان ۱۴۰۲ نسبت به میانگین ماهانه ۱۴۰۲ به صورت نمودار زیر است:


رشد درآمد شرکت‌های بورسی در گروه فلزات اساسی

کویر، ذوب و ارفع در آبان ۱۴۰۲ نسبت به میانگین سال بیش از ۲۰ درصد فروش کمتری داشتند. فروش فولاژ، فخاس و کاوه نیز نسبت به میانگین تفاوت چندانی ندارد ولی فروش هرمز و فخوز نسبت به میانگین بالاتر بود. فخوز در آبان ماه نسبت به میانگین سال بهترین عملکرد را به ثبت رساند.
مقایسه صورت‌های مالی این تولیدکنندگان نشان می‌دهد اگرچه عملکرد آنها در آبان و به صورت کلی ۸ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای دارد ولی نسبت به سال جاری تفاوت چندانی نداشت. در واقع تولیدکنندگان موفق شده‌اند نسبت به سال گذشته درآمد بالاتری بدست بیاورند ولی در آبان نسبت به بقیه ماه‌های سال رشد درآمد محسوسی دیده نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =