اسنپ

تاکسی اینترنتی اسنپ در تبلیغات خود مدعی شد رانندگان می‌توانند تا ماهانه ۳۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند. ولی آیا این ادعا صحت دارد؟ گفت‌وگو با رانندگان این تاکسی اینترنتی نشان می‌دهد در شهر اصفهان متوسط درآمد اسنپ بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان برای هر ساعت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش‌های منتشر شده از سوی اسنپ نشان می‌دهد برخی از رانندگان موفق به کسب درآمد ماهانه بیشتر از ۳۰ میلیون تومان شده‌اند و به پشتوانه همین موضوع اسنپ مدعی‌است با مسافرکشی در این پلت‌فرم می‌توانید ماهانه تا ۳۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید.

درآمد ماهانه ۳۰ میلیونی تاکسی‌های اینترنتی واقعی است؟

آیا ادعای درآمد ۳۰ میلیون تومانی اسنپ صحت دارد؟ گفت‌وگو با رانندگان اسنپ در سطح شهر اصفهان نشان می‌دهد هدف درآمد ۳۰ میلیون تومانی در اسنپ آرمانی است و به سختی بدست می‌آید. حجتی، کارمند آموزش و پرورش که پس از زمان اداری در محدوده میدان آزادی تا سپاهان شهر مسافرکشی می‌کند به خبرنگار ایراسین گفت: ۳۰ میلیون تومان درآمد یعنی روزی ۱ میلیون، غیرممکن نیست ولی باید بیش از روزی ۱۰ ساعت مسافرکشی کرد. جوان ۳۰ و چند ساله دیگری به نام محمدی که در محدوده حکیم نظامی و خیابان نظر در اسنپ کار می‌کند در مورد درآمد ماهانه این شغل گفت: حتی اگر دو شیفت در اسنپ کار کنم و ماهی ۳۰میلیون تومان درآمد داشته باشم می‌دانید هزینه استهلاک ماشین چقدر است؟

گزارش اسنپ از رانندگانی با درآمد بالاتر از ۳۰ میلیون تومان نشان می‌دهد این افراد دست‌کم ماهانه ۵ هزار کیلومتر تردد داشتند و اگر خودرو بابت هر ۱۰۰ کلومتر ۱۰ لیتر بنزین ۳ هزار تومانی مصرف کند فقط هزینه بنزین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد. محمدی ادامه داد: ۵ هزار کیلومتر مسافت در ماه یعنی ماهی یک بار تعویض روغن، ده ماهی یک تسمه تایم و سالی چهار حلقه لاستیک، به غیر از سایر هزینه‌های مصرفی ماشین.

تعدادی از رانندگان نیز عقیده دارند درآمد ۳۰ میلیون تومانی شاید در تعداد خاصی از شهرهای ایران شدنی باشد. قاسمی یکی دیگر از رانندگان فعال در این استارتاپ گفت: در شهر تهران و بعضی از شهرهای همسایه با اصفهان بدست‌آوردن چنین درآمدی ساده‌تر از اصفهان است ولی مثلا در اصفهان ما یک سرویس می‌گیریم و شاید چند ساعت در ترافیک بمانیم.

یکی از رانندگان اسنپ مدعی بود در شهرهای همجوار با اصفهان مانند فولادشهر به دلیل ترافیک پایین امکان کسب درآمد بالا وجود دارد ولی در اصفهان کسب این درآمد کار ساده‌ای نیست. شهشانی یکی از رانندگان اسنپ که مدعی بود دو ماه متوالی به درآمد ماهی ۳۰ میلیون تومان رسیده‌ است، در این‌باره گفت: اگر روزی ۴ تا ۶ ساعت کار کنیم ماهی ۱۰ میلیون درآمد داریم ولی برای مبالغ بالاتر از ۳۰ میلیون من دو ماه و برای هر شبانه‌ روز ۱۴ ساعت کار می‌کردم. گفت‌وگو با رانندگان این تاکسی اینترنتی نشان می‌دهد در شهر اصفهان متوسط درآمد ساعتی اسنپ کمتر از ۶۰ هزار تومان است. شهشانی گفت: اول صبح قبل از شلوغ شدن خیابان سرویس زیاد است، سپس عصرها کمی شلوغ می‌شود و اگر هوا سرد باشد با توجه به افزایش کرایه سطح درآمد بالا می‌رود وگرنه روزانه چند ساعت اصلا سرویسی برای مسافرکشی وجود ندارد. بسیاری از رانندگان اسنپ کسب چنین درآمدی لااقل در شهر اصفهان را بسیار آرمانی می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =