بورس کالا

تولیدکنندگان داخلی کارنامه دست‌پری از فروش آبان ماه در رینگ صنعتی بورس کالا به ثبت رساندند. بیشتر تولیدکنندگان در این ماه فروشی فراتر از هزار میلیارد تومان داشتند. فروش بیشتر شرکت‌ها در آبان بالاتر از مهر و شهریور بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تولیدکنندگان داخلی کارنامه دست‌پری از فروش آبان ماه در رینگ صنعتی بورس کالا به ثبت رساندند. بیشتر تولیدکنندگان در این ماه فروشی فراتر از هزار میلیارد تومان داشتند. فروش تعدادی از شرکت‌ها در آبان بیشتر از شهریور بود و تعدادی از آنها نیز آبان فروش کمتری را تجربه کردند.

فروش آبان ماه تعدادی از تولیدکنندگان داخلی در رینگ صنعتی بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

شرکت ملی صنایع مس ایران در طول آبان ماه ۳۰ هزار و ۹۴۷ تن کالا به ارزش۹ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان به فروش رساند. کارنامه این شرکت در آبان ماه نسبت به مهر و شهریور رشد کرد و به مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید. فروش ماهانه این شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

شرکت ملی صنایع مس ایران امسال در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد فروشی بالاتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان در رینگ صنعتی بورس کالا داشت. ضمن اینکه فروش این شرکت در طول تیرماه بیشتر از سایر ماه‌های سال بود. فولاد خوزستان نیز فروش بالایی در آبان ماه به ثبت رساند.

شرکت فولاد خوزستان در طول آبان ماه ۳۱۵ هزار و ۱۰۰ تن کالا به ارزش ۶ هزار و ۶۴ میلیارد تومان در رینگ صنعتی بورس کالا فروخت. فروش ماهانه این شرکت از ابتدای سال تا کنون به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

فولاد خوزستان در آبان ماه موفق به ثبت بالاترین رقم فروش در رینگ صنعتی بورس کالا شد. این شرکت در سال جاری هرگز موفق به فروش ماهانه بالاتر از ۶ هزار میلیارد تومان نشده بود ولی در آبان این رکورد شکسته شد. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان در آبان فروش کمتری نسبت به ماه‌های قبل از آن ثبت کرده‌اند. برای مثال معدنی و صنعتی گل‌گهر در آبان تنها ۷۵۱ هزار تن کالا معادل ۳ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان در رینگ صنعتی بورس کالا به فروش رساند. فروش ماهانه این شرکت به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

اگرچه فروش معدنی و صنعتی گل‌گهر در طول آبان کمتر از مهر بود ولی فروش این شرکت در ۴ ماه دوم سال نسبت به ۴ ماه اول سال رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. بیشترین فروش این شرکت مربوط به مهرماه با عدد ۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان است. شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز مانند معدنی و صنعی گل‌گهر در ۴ ماه دوم سال فروش بالاتری نسبت به چهار ماه اول سال به ثبت رساند. فروش ماهانه این شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

فولاد کاوه جنوب کیش در آبان ماه ۱۴۰ هزار و ۴۰۰ تن کالا معادل ۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان فروش در رینگ صنعتی بورس کالا به ثبت رساند. بیشترین فروش این شرکت در اردیبهشت ماه اتفاق افتاد ولی متوسط سطح فروش در چهار ماه دوم سال افزایش پیدا کرد. این شرکت در آبان ماه نسبت به مهر و شهریور فروش بالاتری داشت مانند شرکت آهن و فولاد ارفع که در آبان فروش بالاتری داشته است. البته فروش آبان ماه آهن و فولاد ارفع در رینگ صنعتی بورس کالا در تمام ماه‌های سال بیشتر است. این شرکت در طول آبان ماه ۸۶ هزار و ۴۰۰ تن کالا به ارزش هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان به فروش رساند. فروش این شرکت در سایر ماه‌های سال به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

فروش شرکت آهن و فولاد ارفع در رینگ صنعتی بورس کالا پس از اردیبهشت ماه کاهش چشم‌گیری داشت و تیرماه به پایین‌ترین سطح رسید ولی در آبان بیش از ۲ برابر مهرماه فروخت درحالی که فروش بسیاری از شرکت‌ها مانند ذوب‌آهن اصفهان در آبان ماه کاهش یافته‌ است. ذوب آهن اصفهان در آبان ماه ۶۲ هزار و ۸۵۹ تن کالا به ارزش هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان به فروش رساند. فروش این شرکت نسبت به سایر ماه‌های امسال به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرد. فروش ذوب آهن اصفهان در رینگ صنعتی بورس کالا طی ماه‌های مختلف سال جاری به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

بالاترین فروش ذوب آهن اصفهان در رینگ صنعتی بورس کالا طی خردادماه اتفاق افتاد و پس از آن روند نزولی گرفت تا اینکه در آبان ماه به کمترین میزان طی سال جاری رسید. فروش فولاد هرمزگان جنوب نیز مانند ذوب آهن در آبان ماه به طرز چشم‌گیری کاهش یافت. این شرکت در آبان ۵۹ هزار تن کالا به ارزش هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان در رینگ صنعتی بورس کالا فروخت. فروش سایر ماه های سال این شرکت به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

اگرچه فروش آبان ماه شرکت فولاد هرمزگان جنوب نسبت به مهر کاهش پیدا کرد ولی سطح فروش در مهر و آبان چند برابر بیشتر از تابستان بود. در مقابل فروش بعضی از شرکت‌ها مانند آلومینیوم ایران یا فولاد خراسان اختلاف چشم‌گیری با فصل تابستان ندارد. آلومینیوم ایران در آبان ماه ۱۰ هزار و ۱۰۰ تن کالا معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فروخت. فروش ماهانه این شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

بالاترین فروش آلومینیوم ایران در رینگ صنعتی فولاد طی مرداد ماه اتفاق افتاد. فروش آبان این شرکت نیز به مراتب بالاتر از شهریور و مهر بود ولی به طور متوسط فروش آلومینیوم ایران در فصل بهار بیشتر از تابستان و دو ماه اول پاییز بود. فروش ماهانه این شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

رینگ صنعتی بورس کالا در آبان ماه

فولاد خراسان در آبان ماه ۴۷ هزار و ۲۶۰ تن کالا به ارزش ۹۷۲ میلیارد تومان در رینگ صنعتی بورس کالا به فروش رساند. بالاترین فروش این شرکت در مرداد ماه اتفاق افتاد. این شرکت از اردیبهشت تا مرداد فروش ماهانه بالاتر از هزار میلیارد تومان داشت ولی با آغاز شهریور ماه فروش فولاد خراسان افت چشم‌گیری پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =