• ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
  • کد خبر: 45956
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا و سکه

هفته گذشته روزهای کم‌نوسانی را در بازار طلا شاهد بودیم. به اعتقاد برخی از فعالان بازار ، طلای آبشده روی نمودار قیمتی در حال تشکیل الگوی مثلث است. فشردگی قیمت طلا به زودی به پایان می‌رسد و باید به یک سو جهش کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته روزهای کم نوسانی را در بازار طلا شاهد بودیم. معاملات طلای آبشده در کانال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پایان رسید. برخلاف هفته‌های قبل‌تر سطح تقاضا در بازار بالا نبود البته فعالان بازار همچنان خرید را نسبت به فروش گزینه بهتری می‌دانند ولی در طول این هفته نوسانات محدود بود. این هفته نوسانات آبشده بین دو قیمت ۱۰ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان انجام شد. یکی از فعالان بازار در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: بازار در حال ریکاوری و سنجش قدرت خریدار و فروشنده‌ است به همین دلیل موج پرقدرتی ندارد. از طرفی برخی از فعالان بازار عقیده دارند طلای آبشده روی نمودار قیمتی در حال تشکیل الگوی مثلث است.

فشردگی طلای آبشده به پایان می‌رسد؟

محمد جعفری یکی از فعالان بازار طلا در مورد نمودار قیمتی طلای آبشده به خبرنگار ایراسین گفت: نوسانات قیمت طلای آبشده از اول سال کاهش پیدا کرده‌ است و اکنون فشردگی قابل ملاحظه‌ای دارد. به تعبیر این فعال بازار فشردگی قیمت طلا به زودی به پایان می‌رسد و باید به یک سوجهش کند. جعفری ادامه داد: دیر یا زود طلای آبشده مثلث را به سوی بالا یا پایین می‌شکند و حرکات پر سرعتی انجام می‌دهد. گفت‌وگو با بازاریان نشان می‌دهد بیشتر آنها در انتظار رشد قیمت طلای آبشده هستند. همین ایده در بازار سکه نیز وجود دارد.

قیمت سکه طی هفته گذشته برای حفظ کانال ۲۹ میلیون تومان ناتوان بود و به کانال قیمتی ۲۸ میلیون تومان بازگشت. البته سکه در قیمت کمتر از ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به شدت پرتقاضاست و در پایان هفته نیز با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

فشردگی طلای آبشده به پایان می‌رسد؟

برآیند قیمت سکه در طول هفته‌ گذشته برخلاف طلای آبشده منفی بود با این حال نوسانات سکه نیز مانند طلای آبشده به شدت کاهش یافته‌ است. هاشم قادری یکی دیگر از فعالان بازار طلای اصفهان در مورد نمودار قیمتی سکه گفت: به نظر بسیاری از فعالان بازار، سکه در نمودار قیمتی یک پرچم ساخته است و به زودی تا قیمت‌های قابل توجهی رشد خواهد کرد. بازاریان با استناد به نمودار هفتگی سکه عقیده دارند سکه الگوی پرچم را تشکیل می‌دهد. قادری در این باره ادامه‌ داد: حتی اگر این ادعا صحت داشته باشد بازار سکه برای هدف قیمتی جدید نیازمند سطح بالایی از نقدینگی است.

فشردگی طلای آبشده به پایان می‌رسد؟

گزارش‌های میدانی و گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد هم‌اکنون تقاضای خاصی برای رشد قیمت‌ها وجود ندارد و افزایش قیمت در هفته‌های گذشته نیز بیشتر با تاثیرپذیری از اخبار سیاسی بود.

بازار طلا در هفته‌ پیش‌رو

قیمت انس طلا در دو روز پایانی از هفته‌ گذشته صعودی شد و حالا روز شنبه انتظار می‌رود بازار داخلی طلا به افزایش قیمت انس واکنش نشان دهد. از طرفی باید در نظر داشت اخبار سیاسی مانند آتش‌بس احتمالا بازی را تغییر خواهد داد. در طول دو هفته‌ گذشته قیمت نفت با ریزش سنگینی به سطح قبل از آغاز تنش‌های خاورمیانه بازگشت ولی طلا همچنان سودای صعود در سر دارد. اکنون بسیاری از تحلیل‌گران مدعی‌اند خبررسمی از آتش بس احتمالا منجر به کاهش موقتی قیمت طلا خواهد شد. ولی انتشار اخبار ضد و نقیض با کاهش نوسانات در بازار طلا همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =