• ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
  • کد خبر: 45411
  • readingTime: ۱ دقیقه
گندم جهانی

امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۲ هر تن گندم ۵۷۰ دلار و ۶ سنت بوده که نسبت به روز گذشته ۲ دلار و ۲ سنت کاهش داشته است. پیش بینی می‌شود بالاترین قیمت گندم امروز در بازار به ۵۷۳ دلار و ۶۲ سنت برسد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، گندم یکی از محصولات استراتژیک در رسته کالاهای اساسی است. قیمت آن مبنا نرخ گذاری سایر کالاها به شمار می‌رود از این رو قیمت آن از اهمیت ویژه برخوردار است.

امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۲ هر تن گندم ۵۷۰ دلار و ۶ سنت بوده (تا این ساعت) که نسبت به روز گذشته ۲ دلار و ۲ سنت کاهش داشته است. پیش بینی می‌شود بالاترین قیمت گندم امروز در بازار به ۵۷۳ دلار و ۶۲ سنت برسد. این در حالی است که فروش هر تن گندم روز گذشته ۵۷۲ دلار و ۸ سنت به ثبت رسید.

البته کف قیمت ۵۶۸ دلار و ۶۲ سنت نیز برای امروز قابل پیش بینی است. در ادامه نمودار نوسان قیمتی روزانه گندم قابل مشاهده است.

نرخ جهانی گندم کاهش یافت

گفتنی است هر تن گندم در روزهای مشابه ماه قبل ۵۶۹ دلار داد و ستد شد که در مقایسه نرخ امروز ۰.۲۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این عدد در مقایسه با قیمت گندم در ۶ ماه گذشته حاکی از کاهش بیش از ۱۲ درصد است. در ادامه نمودار نوسان قیمتی هفتگی گندم قابل مشاهده است.

نرخ جهانی گندم کاهش یافت

همچنین بالاترین سقف قیمت به ثبت رسیده برای گندم برابر با یک هزار و ۲۹۴ دلار و ۴ سنت بوده که مربوط به ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ می‌شود.

ممکن است پرسش شود، آیا سرمایه گذاری در گندم نسبت به طلا سودمندتر است؟ پاسخ منفی است زیرا در بازه زمانی یک ماهه طلا ۷.۰۶ درصد افزایش داشته اما این عدد برای گندم فقط ۰.۲۸ درصد بوده است.

آیا سرمایه گذاری در گندم نسبت به دلار سودمند است؟ باز هم پاسخ منفی است زیرا در همین بازه زمانی یک ماهه قیمت دلار ۱.۹۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد در حالی که گندم خیلی کمتر از یک درصد است. در ادامه نمودار نوسان قیمتی ماهانه گندم قابل مشاهده است.

نرخ جهانی گندم کاهش یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =