• ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر: 44213
  • readingTime: ۲ دقیقه
مرغ و تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: استان اصفهان بزرگترین تولیدکننده تخم مرغ در کشور است و راه‌اندازی صندوق بیمه برای تولیدکنندگان تخم مرغ می‌تواند نقش مهمی در ثبات بازار و حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، حمیدرضا کوچک کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن با اشاره به اهمیت تولید صنعتی تخم مرغ اظهار داشت: به دنبال اقدامات اساسی و خوبی که در سطح ملی گرفته شده و با مشارکت بخش خصوصی، در حال حاضر ایران یکی از ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه تولید تخم مرغ است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری علاوه بر تامین کامل نیاز داخل، ۹۲ هزار تن تخم مرغ به ۸ کشور منطقه صادر شده است، گفت: با وجود مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد در ۲ سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در این بخش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

کوچک کاشانی گفت: اگرچه نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه مشکلاتی را برای مرغداران ایجاد کرده، اما با تفاهم‌هایی که با دولت صورت گرفته، تنظیم بازار تخم مرغ به اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار میهن واگذار شده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن تصریح کرد: این اعتمادی که به بخش خصوصی شده باعث شده که در مدت اخیر شاهد ثبات در بازار تخم مرغ باشیم به طوریکه نه به تولیدکننده و نه به مصرف کننده فشاری وارد نشده است.

وی ادامه داد: با این تصمیم بر خلاف آنچه در گذشته شاهد بودیم نه تنها کمبودی در بازار احساس نشده بلکه موفق به صادرات و ارزآوری نیز شده ایم.

کوچک کاشانی عنوان کرد: انتظار داریم مسؤولان چه در سطح ملی و چه در سطح استانی بحث همسان‌سازی قیمت‌ها را با جدیت پیگیری کنند چرا که رشد تولید در این عرصه و تحقق شعار سال نیازمند اصلاح قیمت‌ها است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در کشور است و تقریبا ۲۰ درصد تخم‌مرغ کشور در این استان تولید می شود، مسؤولان استانی می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار و پیشرو باشند.

وی درباره برنامه‌های آتی و اقدامات توسعه‌ای در این صنعت گفت: امروزه در سطح دنیا یکی از مهمترین موضوعات در حوزه تولید و پرورش محصولات دام و طیور، بحث بیمه است، در همین راستا با همکاری دانشگاه تهران در حال بررسی برای راه‌اندازی یک صندوق بیمه برای تولیدکنندگان تخم مرغ هستیم، این صندوق می‌تواند نقش مهمی در ثبات بازار و حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد.

کوچک کاشانی با بیان اینکه از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به افزایش تنوع ژنتیکی و نژادی مرغ تخم‌گذار در سطح کشور اشاره کرد، افزود: در گذشته تولید تخم مرغ در ایران تنها به یک یا دو شرکت بزرگ محدود می‌شد اما نزدیک به ۸ تولیدکننده عمده تخم مرغ در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن خاطرنشان کرد: افزوده شدن تعداد تولیدکنندگان بزرگ علاوه بر ثبات و تنوعی که در بازار رقابتی ایجاد می‌کند، ثبات و امنیت غذایی را برای کشور به همراه دارد، در صورت وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشده مثل تحریم‌های اقتصادی یا بیماری‌های واگیر دار، آسیب و تنش جدی به ثبات بازار وارد نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =