• ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر: 44050
  • readingTime: ۱ دقیقه
گندم

وزیر جهادکشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم تا اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران در حاشیه آغاز طرح جهش دیم‌زارها در سال زراعی جدید در پاسخ به این سوال که قیمت خرید تضمینی گندم چه زمانی اعلام می‌شود؟ گفت: نرخ جدید خرید تضمینی گندم تا اوایل هفته آینده اعلام و ابلاغ می‌شود.

اقداماتی برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز

وی در این مراسم با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان (ره) کارهای بزرگی در زمینه‌های مختلفی انجام داده‌اند،گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها خصوصا در محصولات اساسی از جمله گندم اقدامی بزرگ و بی بدیل بود که از سه سال قبل شروع شد و همچنان ادامه دارد.

نیکبخت ادامه داد: منابع پایه در کشور خصوصا آب و خاک محدود است و امکان توسعه فیزیکی وجود ندارد. تنها در صورت تامین منابع جدید می توان توسعه فیزیکی انجام داد و به همین دلیل باید به کشت دیم توجه بیشتری شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه باید برای کشت در دیمزارها هدف گذاری کنیم، افزود: بر اساس برنامه جهش تولید در دیمزارها سال زراعی جدید ۵.۲ میلیون هکتار اراضی دیم زیر کشت می رود.

نیکبخت تصریح کرد: باید به سمتی برویم که عملکرد در واحد سطح را در دیم زارها و همچنین زراعت آبی بالا ببریم و متوسط تولید را به رکوردها برسانیم و همانطور که در گندم نان به خودکفایی رسیدیم در سایر محصولات نیز خودکفا شویم.

وزیر جهادکشاورزی افزود: علاوه بر تولیدات زراعی، باغی و گیاهان دارویی باید در حوزه تولیدات گوشت قرمز نیز اقداماتی انجام دهیم تا در این بخش هم خودکفا شویم، زیرا در حال حاضر وابستگی‌هایی در این زمینه داریم.

وی در پایان گفت: علاوه بر گندم می‌توانیم در برنج ، جو، پنبه و شکر هم خودکفا شویم.در شکر به خودکفایی نزدیک هستیم و باید اقداماتی در این راستا انجام شود که نیاز به واردات نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =