قاچاق

گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به مدت سه روز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.

به گزارش ایراسین، گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به مدت سه روز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.

گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در روزهای ۳، ۴ و ۵ آذرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با هدف استفاده از دانش و نوآوری در مدل بهینه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز و در محورهای حفاظت فیزیکی، کشف و شناسایی، انبارداری هوشمند، بازرسی در سطح عرضه، پایش مرزها، هوشمندسازی نظارت بر ترانزیت و لجستیک، بهینه‌سازی امحا و بازیابی و... برگزار می‌شود.

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه افتتاح این گردهمایی گفت: در حال حاضر ۴۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۶ هزار شرکت استارتاپی و فناور، ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری و چندین شتاب‌دهنده و مراکز نوآوری در کشور راه‌اندازی شده است.

وحدت با تاکید بر این که فعالیت این حوزه دانش‌بنیان در سال‌های اخیر شتاب زیادی گرفته است، گفت: این شرکت‌ها در حال حاضر به جایگاهی رسیده‌اند که می‌توانند در خدمت مردم باشند و مردم نیز از مزایای فناوری‌های تولید شده بهره‌مند شوند.

وی مسئله اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را ارتباط آنها با بخش‌های مختلف کشور نام برد و یادآور شد: بر این اساس ما اقدام به برگزاری سلسله رویدادهای مسئله محور کردیم و امروز نیز شاهد برگزاری نهمین رویداد فناورانه در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.

وحدت با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای کشور، تصریح کرد: ادعای من بر این است که شرکت‌های ایجاد شده قادر به رفع نیازهای کشور هستند، ولی توفیق شرکت‌ها در رفع نیازمندی‌ها مستلزم شناخت آنها، اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و واگذار کردن نیازمندی‌ها به آنها است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این که ما تلاش می‌کنیم در برگزاری این رویدادها شناخت و اعتماد به شرکت‌ها ایجاد شود، گفت: نوع نمایشگاه‌هایی که ما در این صندوق برگزار می‌کنیم، با سایر نمایشگاه‌ها متفاوت است؛ چرا که بازدیدکنندگان آن از میان اقشار خاصی است و با توجه به این که نمایشگاه امروز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا است، حضور دستگاه‌های مختلف ضروری است.

وحدت با اشاره به زیان‌های ناشی از قاچاق کالا در حوزه‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، افزود: بر اساس برآوردها میزان قاچاق در کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که این عدد برای کشوری که کل بودجه آن ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، امری نامبارک خواهد بود و این امر می‌تواند تهدیداتی را برای حوزه نوآوری ایجاد کند.

وی همچنین به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه توسعه فناوری‌ها اشاره کرد و افزود:این شرکت‌ها طیف وسیعی از فناوری‌های حوزه‌های پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حوزه نرم‌افزار تا دیتاماینیگ برای پولشویی و استفاده از دستگاه‌های ایکس ری برای اسکن کردن محموله‌ها را انجام داده‌اند و وظیفه ما است که توانمندی‌های این شرکت‌ها را در جهت رفع نیازمندی‌های حوزه مبارزه با قاچاق معرفی کنیم.

وحدت با تاکید بر این که شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های لازم برای مقابله با پدیده مخرب قاچاق را دارند، ادامه داد: بر این اساس شرکت‌هایی که در این نمایشگاه موفق به انعقاد قرارداد شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان گفت: خریداران محصولات دانش‌بنیان این نمایشگاه مشمول دریافت تسهیلات لیزینگ ۹ درصد با بازپرداخت سه ساله خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =