• ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر: 42537
  • readingTime: ۱ دقیقه
تخم مرغ

قیمت مرغ در بازار به شانه‌ای ۱۲۰ هزار تومان و بالاتر افزایش یافته و کارشناسان معتقدند افزایش تقاضا و رشد هزینه های تولید، عامل بالا رفتن قیمت شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، قیمت تخم مرغ که در یکی دو هفته گذشته شانه‌ای ۹۰ هزار تومان و پایین‌تر بود به شانه‌ای ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، در برخی مغازه ها بالای شهر از قیمت‌های ۱۴۰ هزار تومان هم خبر می‌دهند.

اواخر تیر و مرداد قیمت تخم مرغ به شانه ای ۷۰ هزار تومان هم رسیده بود کارشناسان می‌گفتند هوای گرم، تقاضا را کم کرده است، در هوای گرم مردم تمایل کمتری به خوردن تخم مرغ دارند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اردیبهشت امسال اعلام کرد: قیمت نهایی تخم مرغ کیلویی ۵۶ هزار تومان برای مصرف کننده امروز به میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اعلام شد.

بنابراین با احتساب هر شانه تخم مرغ ۱.۹ کیلو قیمت ۱۰۶ هزار تومان باید باشد.

جبران ضرر و زیان نیمه اول سال در نیمه دوم

ابراهیم مرادزاده کارشناس کشاورزی درباره دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: قیمت تخم مرغ در نیمه دوم سال معمولا بیشتر می شود البته در نیمه اول سال هم قیمت ها پایین است درواقع تولید کنندگان بخشی از ضرر و زیان نیمه اول را در نیمه دوم جبران می کنند.

وی ادامه داد: افزایش تقاضا عامل مهم رشد قیمت است اما تولید کنندگان معتقدند هزینه های تولیدشان بیشتر شده است، قیمت خوراک دام، کارگر،سرم و واکسن، هزینه تولید را بیشتر کرده است.

رشد قیمت تخم مرغ اندکی زودتر از نیمه دوم سال شروع شده، آیا در ماههای سرد قیمت‌ها بیشتر از این می شود؟ برنامه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =