گندم جهانی

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه در گندم نان به خودکفایی رسیدیم، درباره آخرین آمار خرید تضمینی گندم گفت: در حال حاضر خرید این محصول از کشاورزان به ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش ایراسین، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در رویداد معرفی طرح‌ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی با تاکید بر اهمیت بیمه در بخش کشاورزی گفت: باید راهی پیدا کنیم که کشاورزان به بیمه کشاورزی علاقه‌مند و اقدام به این کار کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بازدیدی از غرفه کشاورزی در یکی از نمایشگاه‌ها بر بحث خودکفایی گندم تاکید بسیاری داشتند و در آنجا اعلام کردند که به دیم زارها و آمارها نیز توجه بیشتری شود تا بتوانیم به درستی تصمیم بگیریم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰، ۴.۵ میلیون تن خرید تضمینی گندم انجام شد زیرا شرایط سختی بود. با پدیده خشکسالی مواجه شدیم و کود نیز به موقع تامین نشد. اما با تدابیر اتخاذ شده سال ۱۴۰۱ خرید تضمینی گندم به ۷.۵ میلیون تن و امسال نیز به ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسید.

به گفته مهاجر با استفاده از ابزار و تکنولوژی می‌توان به آمار دقیق و درست دسترسی داشت.

وی همچنین افزود که برای استحصال آمار دقیق، گندم آبی از گندم دیم جدا شد و برای هر کدام پروژه جداگانه‌ای در نظر گرفته شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: امسال با عنایت الهی و تمرکز کشاورزان در گندم نان به خودکفایی رسیدیم که دستاورد بزرگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =