زغال سنگ

عضو هیئت مدیره شستا امروز در مراسم بازدید از معدن زغالسنگ پروده اعلام کرد: طی فعالیت این معدن به عنوان بزرگترین معدن تمام مکانیزه 2500 فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

به گزارش ایراسین، محمود ملکوتی خواه در این زمینه گفت: زغالسنگ یکی از مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع مادر بخصوص فولادسازی است که همواره تلاش شده در این زمینه دستاوردهای مناسبی داشته باشیم.

ملکوتی‌خواه در ادامه افزود: معدن زغالسنگ پروده یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین معادن زغالسنگ کشور است که تماما به صورت مکانیزه فعالیت می‌کند مدیریت و استفاده بهینه از روند تولید دراین معدن به اقتصاد ملی کشورمان کمک شایانی خواهد داشت.

 وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت توجه به تامین نیاز صنایع پایین دستی این معدن آمادگی کامل داریم که از تکمیل طرح‌های دردست پیگیری توسعه‌ای زغالسنگ طبس حمایت کامل کرده و برای رسیدن به اهداف آنها دریغ نداریم.

این عضو هیات مدیره شستا معتقد است تامین زغالسنگ مورد نیاز صنایع مختلف بخصوص فولادسازی‌ها اکنون در شرایط فعلی در اولویت تمام سازمان‌ها و نهادها است که شستا نیز از این کار کوتاهی نکرده و نمی‌کند.

به گفته وی  پهنه زغالی طبس بیش از 76 درصد ذخایر کشور را در خود جای داده و  این شرکت با هدف استخراج سالیانه 5/1 میلیون تن زغالسنگ خام به روش جبهه کار طولانی فعالیتش را آغاز کرده است، اما تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده بالا عاملی بوده تا پروژه کارخانه زغالشویی نیز در کنار معدن احداث و فعال شود.

ملکوتی‌خواه درباره توان زغالشویی کارخانه نیز گفت: تولید 750 هزار تن کنسانتره در این کارخانه با خوراک‌دهی 300 تن برساعت مدنظر بوده و فعالیت آن عامل اصلی افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری بالا در مجموعه است.

این عضو هیات مدیره شستا تاکید کرد: حاصل این فعالیت 12 ساله تاکنون ایجاد اشتغال پایدار برای حدود 2 هزار و 500 نفر همراه با 45 کیلومتر حفریات زیرزمینی، استخراج حدود 8 میلیون تن زغال خام و تولید حدود 4 میلیون تن کنسانتره زغال سنگ کک شو بوده است.

وی درباره برنامه‌های سال جاری نیز تصریح کرد: اجرای 7 هزار و 600 متر حفریات معدنی، استخراج یک میلیون و 200 هزار تن زغال سنگ خام و تولید 600 هزار تن کنسانتره در این مجموعه تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =