• ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
  • کد خبر: 41846
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

دیروز قیمت دلار در مرز دو کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت. با وجود کاهش قیمت این اسکناس اما معامله‌گران بازار ارز تمایلی به فروش دلارهایشان نداشتند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار دیروز رنج بود و با رقم ۴۸ هزار و ۹۰۰ تا ۴۹ هزار تومان در بازار معامله شد. به تبع روند کاهشی قیمت دلار در روزهای گذشته، تقاضا در بازار ارز نیز زیاد بود اما معامله‌گران تمایلی به عرضه دلار نداشتند.

به اعتقاد معامله‌گران این بازار قیمت‌ دلار نهایتا تا محدوده ۴۷ هزار تومانی پایین می‌آید و در ادامه در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.

کارشناسان اقتصادی نیز با استناد به پارامترهای تاثیرگذار بر اسکناس آمریکایی روند قیمت دلار را صعودی می‌دانند. رشد نقدینگی، نرخ تورم، فروش نفت، تراز تجاری و رشد اقتصادی عواملی بنیادی است که به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی منجر به رشد قیمت این اسکناس خواهد شد.

با توجه به اینکه رشد نقدینگی در سطح بالایی قرار دارد، خلق پول نیز به دلیل کسری بودجه و ناترازی بانک‌ها، صعودی است، تورم نقطه به نقطه نیز بالای ۵۰ درصد رسیده است؛ بنابراین ماندگاری قیمت دلار در کانال فعلی عمر بالایی نخواهد داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش ۶ تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۳۰۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با کاهش ۵ تومانی با قیمت ۳۷ هزار و ۵۵۹ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو کاهش ۱۵۰ تومانی داشت و با رقم ۵۳ هزار و ۴۵ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی افزایش ۲۶ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۹۵۴ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۲۴ تومان کاهش با رقم ۴۰ هزار و ۸۶۸ تومان عرضه شد.

قیمت درهم امارات دیروز تغییر نکرد. این اسکناس با قیمت ۱۳ هزار و ۴۸۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۵ تومان مبادله شد و کاهش دو تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۸ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =