• ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
  • کد خبر: 41616
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

روز گذشته قیمت دلار در تهران نوسان بسیار محدودی داشت و در کانال ۴۹ هزار تومانی ماند. برخی معامله‌گران تعطیلی بازار هرات را دلیل رنج‌ قیمت دلار در تهران عنوان کردند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته دلار تهران با قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و کاهش محدود ۱۰۰ تومانی داشت. معامله‌گران بازار ارز روند عرضه و تقاضا را متعادل عنوان کردند.

برخی فعالان این بازار دلیل نوسان محدود قیمت دلار در روز گذشته را تعطیلی بازار هرات در دومین سالگرد تسلط طالبان بر افغانستان دانستند.

کارشناسان اقتصادی محدوده قیمتی فعلی برای دلار را برابر با ارزش ذاتی این اسکناس عنوان کردند. به اعتقاد آنها طی ۲۰ سال گذشته در اقتصاد ایران این اتفاق نادر بوده که ارزش با قیمت برابر باشد.

تحلیلگران بازار ارز معتقدند قیمت دلار پایین‌تر از سطح فعلی نمی‌آید، زیرا کف فاندامنتالی این اسکناس ایجاد شده است. آنها می‌گویند خبردرمانی به هیچ‌وجه دلار را پایین‌تر از قیمت فعلی نمی‌کشاند. در غیر این صورت فعالان اقتصادی برای خرید دلار هجوم می‌آورند.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای مجاور نیز همانند تهران، اندکی کاهش داشت. دلار سلیمانیه با کاهش ۱۰۰ تومانی به قیمت ۴۸ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز ۵۰ تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۲۳ تومان عرضه شد و سه تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۶۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد رنج شد و با رقم ۵۳ هزار و ۷۹۲ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۲۴۳ تومانی به قیمت ۴۵ هزار و ۱۳۴ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۲۲۰ تومان کاهش با رقم ۴۱ هزار و ۳۱ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز گذشته ۵۰ تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله و اسکناس درهم تغییری نداشت. حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۹ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۲ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =