نمایشگاه خودرو

تقویت بنیه قطعه‌سازی، رونق تولید با کیفیت و رشد روزافزون صنعتی را سه گام مهم و انکارناپذیر در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی پویا و مطمئن در صنعت خودرو به شمار می‌آید.

به گزارش ایراسین، در نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم جانبی خودرو بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران گفت: نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۹ کشور در حال برگزاری است. همچنین ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه قطعات خودرو حضور دارند.

حسین زاده در ادامه افزود: اولویت نخست توسعه صنعت خودرو کشور منوط بر ارائه راهکارهای بلندمدت در حمایت از تولید داخلی‌سازی می باشد.

وی گفت: تقویت بنیه قطعه‌سازی، رونق تولید با کیفیت و رشد روزافزون صنعتی را سه گام مهم و انکارناپذیر در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی پویا و مطمئن در صنعت خودرو به شمار می‌آید.

حسین‌زاده با تکید بر اینکه در شرایط فعلی باید بنیه این بخش از لحاظ فناوری و تسهیلات تقویت شود، تصریح کرد: در همین راستا باید موانع و مشکلات پیش روی قطعه‌سازان برداشته شود چرا که این بخش نقش مهمی در اشتغال‌زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

وی در ادامه گفت: مدیریت درست عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضعیت بازار خودرو و همچنین کاهش نارضایتی‌های تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، نیاز انکارناپذیر برون‌رفت از چالش‌های موجود رکود کنونی اقتصاد کشور است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران گفت: اگرچه صنعت قطعه‌سازی با مشکلات و تنگناهایی دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز به استفاده از تجهیزات و قطعات خارجی است؛ اما با بهره‌گیری از توان فنی، مهندسی و دانش بومی، توسعه مهارت و ارتقای فناوری کیفیت محصولات را شاهد هستیم.

حسین زاده در ادامه اظهار کرد: برنامه‌ریزی داخلی و سیاست‌گذاری درست در بهره‌گیری مطلوب از منابع موجود را باعث‌ رشد صنعت خودرو خواهد شد. تولید با کیفیت توام با نظارت مستمر، با ثبات نسبی در قیمت‌ها و تکیه بر راهبرد داخلی‌سازی از اقدامات لازم در مسیر تحقق رقابت مطمئن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =