علی آبادی

عملیات اجرایی طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان شنبه با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی در راستای آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری از زاهدان به چابهار جهت تکمیل طرح انتقال آب دریای عمان به شمال استان توسط شرکت اینواسکو (سرمایه‌گذار بخش خصوصی) وارد سیستان و بلوچستان شد.

هدف علی‌آبادی از این سفر دستیابی به منابع آبی پایدار در شرق کشور و ایجاد زیرساخت‌های آبی به‌عنوان پیش‌نیاز توسعه، تأمین نیاز آبی صنایع و معادن، در استان‌های شرقی کشور به‌ویژه صنایع بزرگ‌مقیاس چون سنگان خواف، فراهم‌کردن زمینه رشد صنایع معدنی و توسعه پتروشیمی‌ها پالایشگاه‌ها و سایر صنایع در منطقه، اشتغالزایی محرومیت‌زدایی و تثبیت جمعیت ساکن در منطقه شرق کشور و جلوگیری از مهاجرت و تأمین کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستاهای واقع در مسیر و کمک به بهبود وضعیت آب‌های زیرزمینی است.

گفته می‌شود توسعه اقتصادی سواحل مکران به‌عنوان گنج پنهان «به تعبیر مقام معظم رهبری» و توسعه متوازن ثروت در کشور، همچنین تداوم امنیت پایدار در مرزهای شرقی کشور و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی به مراکز استان‌ها و افزایش قدرت مذاکره به‌منظور دستیابی به حقابه‌های مرزی با کشورهای همسایه از دیگر اهداف سفر وزیر صنعت، معدن، تجارت به زاهدان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =