• ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
  • کد خبر: 41203
  • readingTime: ۳ دقیقه
خودرو

بازار خودرو هفته سوم مردادماه را با افزایش قیمت شروع کرد ولی این روند صعودی عمر کوتاهی داشت و قیمت خودرو در معاملات امروز دوباره به فاز ریزشی بازگشت. بررسی میدانی نشان می‌دهد اکثر تولیدات ایران‌خودرو و سایپا امروز کاهش پنج‌میلیون‌تومانی را به ثبت رساندند. دراین‌میان نرخ خودروهای مونتاژی نیز با افت چشمگیری همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت خودرو هفته سوم مردادماه را با صعود آغاز کرد ولی این روند صعودی دوام نداشت. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت خودروهای داخلی پرفروش روز گذشته با افزایش چشمگیری همراه شده است. در مقابل امروز خودروها سوار برمدار کاهشی شدند که تیبا، تارا، پژو ۲۰۷، پژو پارس، کوییک، شاهین و ساینا پرچم‌دار کاهش قیمت در بین خودروهای تولید داخل هستند.

قیمت محصولات ایران‌خودرو

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ روز گذشته طی یک روند افزایشی در یک‌قدمی ۵۰۰ میلیون تومان ایستاد تا با بهای ۴۸۵ میلیون تومان معامله شود. اگرچه این خودرو طی هفت روز گذشته بیش از ۲۰ میلیون تومان گران شده است. ولی امروز با کاهش پنج میلیون تومانی با بهای ۴۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک هرکدام کاهش پنج میلیون تومانی را در روز جاری به ثبت رسانند. اکنون قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ حوالی ۶۲۵ میلیون تومان و نسخه اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ حدود ۷۶۰ میلیون تومان است. این دو خودرو در دو ماه گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون تومان افت قیمت تجربه کرده‌اند.

تارا در شمار دیگر خودروهایی قرار می‌گیرد که قیمت نسخه دنده‌ای و اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ آن هرکدام پنج میلیون تومان کاهش یافته است. تارا اتوماتیک ۱۴۰۲، ۷۸۰ تومان قیمت‌گذاری شد و مدل دنده‌ای با بهای ۶۶۵ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ درمقایسه با هفته گذشته ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت تجربه کرد تا بهای آن در ابتدای هفته به ۶۲۰ میلیون تومان برسد. ولی امروز کاهش پنج‌میلیونی تومانی را تجربه کرد و قیمت آن به ۶۱۵ میلیون تومان کاهش یافت. این خودرو در دهه اول خردادماه ۶۶۵ میلیون تومان قیمت داشت.

رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ با کاهش پنج میلیون تومانی وارد کانال ۴۶۵ میلیون تومان شد. در مقابل قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱، ۵۱۰ میلیون تومان است که نشان از ثبات قیمت آن در هفته جاری دارد.

قیمت محصولات سایپا

شاهین مدل ۱۴۰۲ در یک عقب‌گرد پنج میلیون تومانی به قیمت ۵۵۵ میلیون تومان رسید. عضو دیگر خانواده آن یعنی شاهین G مدل ۱۴۰۰ با بهای ۵۴۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود که به معنای کاهش پنج‌تومانی قیمت این خودرو در عرض یک روز است.

کوییک به‌عنوان عضو اقتصادی سایپا از قافله کاهش قیمت‌ها جدا نماند و بهای مدل R پلاس اتوماتیک با قیمت فعلی۴۰۵ میلیون تومانی یعنی پنج میلیون تومان ریزش به فروش می‌رسد. همچنین قیمت کوییک دنده‌ای R و S مدل ۱۴۰۲با یک ریزش پنج میلیون تومانی به ترتیب به ۳۳۵ و ۳۴۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

تیبا صندوق دار SX بنزینی که از آن با نام پراید جدید یاد می‌شود، با کاهش پنج میلیون تومانی، ۳۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ساینا مانند تیبا صندوقدار نزول قیمت پنج میلیون تومانی داشتند تا ساینا دنده‌ای‌ مدل ۱۴۰۲ با قیمت حوالی ۳۴۵ میلیون تومان و ساینا EX دنده‌ای با بهای ۳۳۰ میلیون تومان خریدوفروش شوند.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی، وضعیت یکسانی داشت و قیمت بعضی از خودروها با افت بسیار چشمگیر و شمار محدودی با ثبات قیمت همراه شد.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره پرچم‌دار افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو روز گذشته بود و بهای آن رشد ۴۰ میلیون تومان داشت. در مقابل قیمت این خودرو امروز با یک عقب‌نشینی به یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان کاهش یافت.

فردا T۵ عضو جدید فرداموتورز نیز با بهای یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو رکورددار کاهش قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته بود، با افت ۶۰ میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون رسید.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری روز گذشته با افت ۱۵ میلیون تومانی در رده قیمتی جک J۴ کرمان موتور قرار گرفت تا با بهای ۷۵۰ میلیون تومان معامله شوند. قیمت این خودرو در روز جاری بدون تغییر ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =