• ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
  • کد خبر: 40924
  • readingTime: ۱ دقیقه
شرکت دانش بنیان

دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور راهبری گفت: حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب اجرای طرح کارساز سبب ورود منابع به طرح‌های دانش‌بنیانی و پیشرفت اقتصادی می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مجید نوعی دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور راهبری، امروز (دوشنبه) در آیین امضای تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی آینده‌ساز با نخستین شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیاز کشور و نخبگان خط مقدم پیشرفت اقتصادی کشور هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی آینده‌ساز یکی از پنج صندوق زیر نظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که این صندوق قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۴ هم‌زمان با فعالیت سازمان تامین اجتماعی کار خود را شروع کرد و به نخبگان، تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی و متخصصان صنعتی خدمات ارائه می‌کند.

دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور راهبری با اشاره به طرح کارساز، گفت: این طرح کار خود را از ۲ ما پیش شروع کرده و همکاری‌های لازم با صندوق نوآوری شکوفایی انجام شده است.

وی ادامه‌داد: این طرح بزرگ برای نخستین‌بار توسط این صندوق اجرایی شده و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است تا با تمرکز بر حمایت از نخبگان، هیچ‌گونه ریسکی نداشته باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، با اشاره به اجرای طرح کارآفرین برای ۵۰۰ نفر گفت: این طرح با شعار «یک اشتغال برای هر خانواده بازنشسته» برای خانواده‌های بازنشستگان به‌منظور ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: این طرح در کنار ایجاد اشتغال که مورد تاکید رییس جمهور است، از نظر معیشتی به ارتقای سطح درآمد خانوارها کمک می‌کند.

نوعی، از عضویت ۱۵ هزار نفر در این صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: از این تعداد، نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته صندوق و بقیه شاغل هستند.

وی بیان‌داشت: این صندوق خدماتی از جمله پرداخت هزینه‌های درمان در همه مراکز درمانی، فراهم‌کردن امکانات اقامتی و تفریحی مخصوص بازنشستگان، پرداخت حق از کار افتادگی، پرداخت حق کهولت و ارائه انواع خدماتی بیمه‌ای در همه رشته‌ها را ارائه می‌کند.

در طرح کارساز، شرکت‌های دانش‌بنیان با عضویت در صندوق آینده ساز، مبالغی که برای کسور حق بیمه پرداخت می‌کنند، به‌عنوان سرمایه‌گذاری در همان شرکت تحت عنوان مشارکت و تسهیلات به‌کار گرفته خواهد شد تا نه تنها مشکل نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان رفع شود، بلکه با مشارکت بخش سرمایه‌گذاری صندوق آینده ساز، نسبت به توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان اقدامات موثر و عملی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =