• ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر: 3932
  • readingTime: ۱ دقیقه
پنل خورشیدی

وزارت نیرو مصمم است تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را به ۴ هزار مگاوات برساند.

به گزارش ایراسین، در حاشیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر که صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما افتتاح شد، همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت:  تا پایان امسال ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به هزارمگاوات خواهد رسید.

حائری در ادامه افزود: وزارت نیرو مصمم است تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را به ۴ هزار مگاوات برساند.

وی با تاکید بر منابع بسیار مناسب انرژی های تجدید پذیر در ایران، تصریح کرد: کشور ایران علاوه بر برخورداری از منابع عظیم انرژی‌های فسیلی از منابع خوب در انرژی تجدیدپذیر برخوردار است. درحال حاضر ۶۰ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی شناسایی شده است.

حائری از شناسایی ۱۵۰ هزار مگاوات انرژی آفتاب برای ایجاد مزارع انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: با وجود ۸۲ هزار مگاوات نیروگاه‌های آبی، اتمی و تلمبه ذخیره‌ای پتانسیل بسیار زیادی در استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کشور ایجاد شده است.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت:  ۵۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در اوج پیک امسال به مدار مصرف اضافه شد تا به تولید برق سراسری کمک کند.

حائری در ادامه گفت: تصویب نرخ خرید برق انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو اجرا شده است. استفاده از راه‌های دیگر برای ترغیب بیشتر فعالان در زمان فعلی ضرورت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =