وجیه الله جعفری

وجیه الله جعفری: قدیمی بودن ماشین‌آلات حفاری چالش مهمی در مشکلات معادن است، که این مهم تاثیر مستقیم بر روی بهره‌وری خواهد شد.

وجیه‌ الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گفتگو با ایراسین در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکلات معادن ایران در شرایط کنونی چه مواردی است، گفت: در بخش اکتشاف، تامین تجهیزات حفاری یکی از موضوعاتی است که به دلیل تغییر در نرخ ارز به شدت بر روی خرید قطعات اثرگذار بوده و منجر به افزایش نرخ واحد حفاری می‌شود. قدیمی بودن ماشین‌آلات حفاری که این مهم تاثیر مستقیم بر روی بهره‌وری خواهد شد.

جعفری در ادامه راهکارهای توانمندسازی معادن کوچک را اینگونه بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره مالی، بازرگانی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌ مقیاس در زمینه‌های ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مجموعه معادن‌کوچک، آموزش نیروی کار بومی، رفع موانع اداری به کمک وزارت صمت و شورای‌عالی معادن، تامین سرمایه لازم از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و بانک‌ها، مشارکت با سرمایه‌گذارانی که تاکنون به این طرح اعلام آمادگی نموده‌اند، تامین نیازهای پژوهشی از طریق مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از شرکت های اصلی زیرمجموعه ایمیدرو می باشد گفت: ما با در اختیار داشتن بدنه مدیریتی و کارشناسی گسترده، سیاستگذاری و هدایت معادن فلزی و غیرفلزی کشور را در اختیار داریم و در زمینه تولید کک متالورژی، زغال‌سنگ، طلا، فروکروم، نفلین سینیت، فسفات، آهک، پتاس، تیتانیوم و سرب و روی نقش بسزایی را در تولید ملی ایفا می کنیم.

جعفری در پایان تصریح کرد: روش‌های جدید تامین مالی با استفاده از مزایای بازار بورس و تامین مالی جمعی نیز در دست بررسی برای امکان جهت‌دهی به نقدینگی موجود در بازار و هدایت آن در بسته‌های سرمایه‌گذاری فرصت‌های موجود در فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =