حسینی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اهمیت ایجاد دفتر صندوق تضمین معادن در استان اعلام کرد، مدت‌ها پیگیر این موضوع بودم تا بالاخره در جلسه اخیر شورای معادن این امکان فراهم شد.

به گزارش ایراسین، مهدی حسینی‌نژاد در این زمینه افزود: یکی از ظرفیت‌های اصلی استان کرمان معادن و صنایع معدنی آن است بنابراین لازم است برای تحقق اهداف تعیین شده صندوق تضمین معادن در این استان نیز ایجاد می‌شد.

حسین‌نژاد در ادامه افزود: موافقت با ایجاد این دفتر درشرایطی اعلام شد که منابع این صندوق در سطح استان هزینه و به رونق تولید در استان و پرداخت تسهیلات و همچنین ضمانت تسهیلات معادن کمک شود.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت شمال استان کرمان درباره درصد فروش معادن نیز به خبرنگار ما گفت: یک درصد از فروش معادن در اختیار شورای معادن قرار گرفته این صندوق قرار است بر آن تصمیم‌گیری کنند تا در چه جایی در استان هزینه شود افزود: سال گذشته 12 میلیارد و 500 میلیون تومان از این محل وصول شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز این امکان وجود دارد که با پیگیری بیشتر از این محل اعتبار بیشتری وصول شود و پیش‌بینی ما 100 میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: از محیط زیست درخواست کردیم که معادن و صنایعی که آلایندگی دارند را اعلام کنند تا این حق یک درصد از فروش آنها به نفع استان دریافت شود.

حسین‌نژاد درباره منابع صندوق گفت: براساس قانون 5 درصد از حقوق دولتی باید در این صندوق واریز شود و براساس اهداف و برنامه‌های موجود این مبلغ هزینه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =