• ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
  • کد خبر: 36141
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو

تولید خودروی سواری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن با توجه به اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع تولید خودرو، ۳۱ درصد رشد کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، دستور هشت ماده‌ای رییس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» به طور رسمی ابلاغ شد.

رییس‌ جمهور در یکی از دستورات خود در حوزه تولید خواستار افزایش دست کم ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شد و دستور داد سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم شود.

رشد ۳۱ درصدی تولید خودرو

براین اساس وزارت صمت نیز برنامه هایی را در حوزه خودرو به اجرا گذاشت که در نتیجه آن تولید انواع سواری و وانت در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۱ و ۷۱ درصد رشد داشته است. در ضمن تعداد خودروهای کف پارکینگ دو خودروساز بزرگ کشور در انتهای ماه بهمن به کمتر از هزار دستگاه کاهش یافته است که این عدد در زمان مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۸ هزار دستگاه بوده است.

تولید اتوبوس، مینی بوس و ون در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۴ درصد رشد داشته است.

رشد ۸ درصد تولید پتروشیمی

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر رشد در حوزه تولید خودرو در بخش های دیگر از صنعت نیز شاهد رشد تولید بوده‌ایم که براین اساس تولید پتروشیمی در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸ درصد رشد داشته است.

تولید الیاف اکریلیک، نخ فیلامنت پلی استر و الیاف پلی استر در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال سال قبل به ترتیب ۳۰۱، ۵ و ۳ درصد رشد داشته است. این رقم در پایان بهمن ماه با افزایش قابل توجه همراه بود و به ترتیب به ۵۱۴، ۷ و ۶ درصد رسید.

تولید انواع تلویزیون و یخچال و فریزر در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۷ و ۶ درصد رشد داشته است این رقم در دی ماه ۵۹ و ۲۰ درصد رسید.

تولید الکتروموتور در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است. این رقم در بهمن ماه به ۲۲ رسید.

تولید انواع تراکتور و ماشین آلات راه سازی در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۳۷ و ۱۰۱ درصد افزایش داشته است. در بخش تولید تراکتور روند رشد مشاهده شد و تا پایان دی ماه در سطح قابل توجهی تداوم یافت (معادل ۱۸درصد) و در نتیجه آن معادل ۲۴ هزار و ۱۴۵ دستگاه به کل تولیدات این بخش افزوده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =