ابکا

مدیر عامل شرکت پرشیا فلز اسپادانا و رییس هیات مدیره فولاد تکنیک اظهار داشت : تنها صنعتی که آسیب زیادی از تحریم ها ندید فولاد بود، اما به این دلیل که وزارتخانه های دیگر وظایفشان را انجام ندادند، توسعه برای صنعت دیده نشد و نتوانستیم زیرساخت ها را ایجاد کنیم.

به گزارش ایراسین - محمد ابکا در پنل همایش عبور از بحران در صنعت متالورژی و زنجیره تامین افزود: این صنعت از تحریم زیان زیادی نداشت اما همانطور که قبلا هم گفتم وزارتخانه های راه و ترابری و نفت و غیره هیچکدام برای تامین انرژی و زیرساخت ها فعالیتی نکردند و انرژی مورد نیاز تامین نشد.

مدیرعامل فولاد تکنیک ادامه داد: در سال 92 برنامه جامع فولاد تدوین شد که مشکلات زیادی را به همراه داشت، چرا که بر حسب انجام نشدن زیرساخت ها ما باید تا 1404 حدود 25 هزار کیلومتر ریل می‌ساختیم و انرژی مورد نیاز تامین می‌شد.

ابکا گفت: بهترین حالت برای سودآوری فولاد، صادرات بود که آن هم خود چالشی به همراه داشت و این امر در اثر کاهش ارزش پول ملی به وجود آمد.

وی ادامه داد: زیان صنعت از فولاد از تحریم این بود که باید از منابع و روابط خارجی و بین المللی استفاده می‌کرد.

ابکا با اشاره به اینکه از ابتدا زنجیره فولاد نامتوازن بود و ما این زنجیره را متوازن کردیم تصریح کرد: هم اکنون با تکنیکی که فولاد سازان دارند آنطور که باید و شاید ما از ظرفیت ها استفاده نمی کنیم.

مدیرعامل شرکت پرشیا فلز اسپادانا افزود: فولاد سازان می گویند که معدنی ها حق صادرکردن مواد خام را ندارند و باید برنامه مشخصی در این زمینه باشد و مخاطب این برنامه نیز دولت است که تصمیماتش علیرغم مشکلاتی که دارد پیش بینی درستی نداشته و مشکلات بیشتری را ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =