فولاد بناب

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به راه‌اندازی واحد ذوب قوس اعلام کرد: توانستیم افزایش ۵۰ درصدی تولید در بخش ذوب و ریخته‌گری را تجربه کنیم و برای اولین بار طی هشت سال گذشته به سود عملیاتی رسیدیم.

سید ابوتراب فاضل در گفتگو با ایراسین در این زمینه گفت: این اتفاق عاملی است که امیدوار باشیم تا در سال ۱۴۰۰ براساس برنامه‌های پیش بینی شده توان تولید یک میلیون تن شمش فولاد را داشته و رکورد مناسبی در کارنامه خود ثبت کنیم.

وی در ادامه افزود: این رویداد مهم در سایه نهضت بومی‌سازی در ایران اتفاق خواهد افتاد به صورتی که تنها طی سال گذشته ۳۷ پروژه زیرسقفی انجام شده که تماما توسط متخصصین و مهندسان کشور صورت رفته است و تصمیم‌داریم همین روند تا ادامه دهیم تا به حداقل وابستگی به خارج از کشور برسیم.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب تاکید کرد: امروز که به شرایط مطلوب و پایداری در این بخش دست‌یافته‌ایم برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی برای توسعه مطرح شده است و نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه توسعه‌ای را به ترتیب اجرا خواهیم کرد و اولین پروژه افتتاح خط نورد ۱۸ استند تا پایان تابستان است.

به گفته وی پروژه توسعه‌ای مهم دیگری که در دستور کار قرار گرفته مربوط به طرح احداث کوره جدید قوس ۵۰ تنی ذوب در کنار کوره قوس فعلی بوده که قرارداد آن درحال انعقاد است که با ایجاد این پروژه توان ذوبی در واحد قوس دو برابر خواهد شد .

فاضل از افزایش صادرات در ۴ ماه نخست سالجاری خبرداد و گفت: در راستای سیاست گذاری انجام شده و صادرات محصولات تولیدی، از اول سالجاری تا پایان ۴ ماه نخست سالجاری ۱۰ هزار تن محصول صادرات انجام شده است که این میزان نسبت به کل سال قبل افزایش چشمگیری داشته است

وی درباره بازارهای صادراتی این مجتمع فولاد تصریح کرد: از کشورهای افغانستان و پاکستان متقاضی محصول داریم که در کنار کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان از مقاصد صادراتی ما خواهند بود و برای هر یک از آنها متناسب با شرایط بازارشان برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =