شریعتمداری

وزیرکار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به بروز چالش تامین سنگ آهن برای ذوب آهن، وزیر کار در نشست کمیسیون معادن و صنایع مجلس شورای اسلامی خبر از اختصاص یک میلیون ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن به این کارخانه داد.

به گزارش ایراسین، محمد شریعتمداری با اشاره به اهمیت تامین ماده اولیه برای حفظ تولید ذوب آهن گفت: طی چند ماه اخیر مشکل تامین مواداولیه ذوب آهن در جلسات مختلف هیات دولت مطرح شده و کارگروه‌های تخصصی هم در این‌باره به بررسی مشکلات و امکانات پرداختند تا نهایتا هفته گذشته در هیات دولت راهکار مناسبی برای برطرف شدن این مشکل مطرح شد.

وی در ادامه افزود: اصولا این کارخانه به عنوان نمادی از صنعت فولاد ایران است و نباید به هیچ عنوان با چالش تامین مواد اولیه روبرو باشد پس با همین دیدگاه علاوه بر ظرفیت‌های داخلی در هیات وزیرات تصویب شد یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن سنگ آهن موجود سنگ اهن مرکزی  و بافق به این شرکت اختصاص یابد تا ذوب آهن بدون نگرانی از تامین سنگ آهن مورد نیازش به روند فعالیت خود ادامه داده و با محصولاتش ارزش افزوده به اقتصاد کشور هدیه دهد.

این عضو کابینه دوازدهم همچنین به موضوع ذغالسنگ مورد نیاز ذوب آهن نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که قبلا اشاره شد کارگروه‌های مختلفی درباره مشکلات این واحد تولیدی تشکیل و بررسی‌های انجام شده مشخص کرد که موضوع تامین ذغال‌سنگ هم در این واحد تولیدی با مشکل مواجه شده است از این رو با درنظر گرفتن مازاد تولید یا امتیازات مراکز تولیدی اطراف این واحد تصمیم‌براین است که از سمت طبس  مشکل ذغال‌سنگ ذوب آهن نیز برطرف شود.

وی تصریح کرد: برای تامین ذغالسنگ مورد نیاز ذوب آهن قرار شد بااقدامی داخلی مبادله سهام بین شرکت ذوب آهن و صندوق بازنشستگی فولاد صورت بگیرد تا منابع حاصل از آن برای تامین ذغالسنگ مورد نیاز این واحد فولاد سازی از ذغال سنگ پروده طبس تامین شود.

شریعتمداری درباره الزام به داخلی سازی زنجیره تولید نیز به خبرنگار ما گفت: این تاکیدی است که مقام معظم رهبری از چندین سال پیش با مطرح کردن اقتصاد مقاومتی داشتند، بنابراین همه دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی در این راستا و کاهش وابستگی‌های خود به خارج از مرزها گام‌هایی برداشته‌اند که صنعت فولاد هم جزو آنهاست. در این زمینه نباید فراموش کنیم براساس آمار و اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم تقریبا ۷۰ درصد از زنجیره تولید فولاد داخلی و بومی‌سازی شده است.

وی در پایان تاکید کرد: توجه به حفظ تولید و صادرات واحدهای معدنی و صنایع وابسته به آن می‌تواند امتیازات قابل توجهی برای اقتصاد کشورمان بخصوص در شرایط فعلی به ارمغان آورد بنابراین هیات دولت و مسئولان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد که در این بخش از صنعت همانند سایر موارد همچنان رونق تولید و فضای مناسبی کسب و کار فراهم باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =