هواپیما

اگرچه هیچ کدام از عوامل محدودکننده ما در صنعت هوایی کاسته نشده و تحریم‌ها همچنان وجود دارد، اما رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید در حوزه خرید هواپیمای دست دوم و نو اقداماتی صورت گرفته و در حوزه قطعات قدم بزرگی برداشته‌ایم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، نوسازی ناوگان هوایی ایران که به اعتقاد کارشناسان دلیل بسیاری از معضلات و مشکلات در این صنعت بوده، همواره طی سال‌ها و دولت‌های گذشته در دستور کار مسئولان قرار داشته است. این در حالی است که به گفته مسئولان، هیچ کدام از عوامل محدودکننده ما در صنعت هوایی کاسته نشده، تحریم‌ها همچنان وجود دارد و بعضا با توجه به موضوعات پیش‌آمده در داخل یا خارج از کشور، تشدید می‌شود.

با وجود این، در سال‌های گذشته و به‌علت تحریم‌ها، اقداماتی برای توانمندسازی ایران انجام شده تا جایی که مسئولان معتقدند استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها، ما را نسبت به تحریم‌ها بسیار مقاوم کرده است.

در این راستا، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صنعت هوایی کشور ۱۲ سال است که در تمام زمینه‌های قطعات، تولید، کتاب و حتی امداد و اورژانس هوایی در تحریم است. با وجود این، به همت متخصصان در این ۴۰ سال توانمندی‌های ایران افزایش یافته است و امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه به توسعه صنعت کمک کنیم.

براساس گزارش وزارت راه، وی با بیان اینکه امروز مسیر مشخص و تکلیف معلوم است، گفت: در حوزه خرید هواپیمای دست دوم و نو اقداماتی صورت گرفته و قدم بزرگی در حوزه قطعات برداشته‌ایم. با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیانی که هنوز به بخش هوایی اضافه نشده‌اند و در حوزه هوایی و فضایی بسیار زیاد هستند، می‌توانیم ظرفیت‌های موجود را به نهایت بهره‌برداری برسانیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین توضیح داد: ایران با کشور روسیه تفاهم‌نامه‌هایی نوشته که امیدواریم با این هم‌افزایی، افزایش فرایند تخصصی را در حوزه هوایی شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =