کشانی

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر مشورت از انجمن ها و تشکل هاست، بر این اساس بخشنامه صادره آقای سرقینی مغایر با نظر وزیر و برخلاف نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.

محمد کشانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با ایراسین در پاسخ به اینکه چگونه دولت با بخشنامه های دستوری مانند بخشنامه اخیر که خرید شمش فولاد را تنها به چند شرکت خاص که در لیست بهین یاب ثبت شده اند محدود کرده است، می تواند نقش حمایتی و نظارتی خود را در نظام عادلانه تولید و توزیع ایفا کند، گفت: از زمانی که تحریم ها و مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار شدت گرفته است، تجربه نشان داده است هر کجا دولت با انجمن ها و تشکل ها که متخصص هستند مشورت کرده موفق بوده و در مقابل هر کجا انجمن ها و تشکل ها نادیده گرفته شده اند، نتایج خوبی به همراه نداشته است.

وی در ادامه افزود: این بخشنامه ضرر فراوانی برای صنعت فولاد بالاخص شرکت های بزرگی مانند فولاد مبارکه و فولاد خوزستان دارد و با توجه به تجربه گذشته فروش مواد اولیه قبل از ورود به چرخه تولید، هم در بحث ارزآوری به ضرر کشور است و هم اینکه دست دلالان و سودجویان را برای سواستفاده باز می گذارد.
کشانی به این سوال که با توجه به بخشنامه ای که اواسط تیر تمام تصمیم وزارتخانه ها را منوط به نظر کارشناسی تشکل های مربوطه دانسته، واکنش انجمن فولاد چگونه خواهد بود، پاسخ داد: در نوزدهم تیرماه سال جاری معاون حقوقی ریاست جمهوری طی بخشنامه ای که برای همه دستگاه های دولتی از جمله وزارتخانه ها صادر شد، اخذ تصمیمات را منوط به گرفتن نظر کارشناسی انجمن ها کرده است.
وی در ادامه افزود: در رابطه با بخشنامه دوم مردادماه که از سوی جعفر سرقینی معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صمت صادر شده است،  انجمن تولیدکنندگان فولاد هم طی نامه ای اعتراض خود را اعلام کرده است و همچنین اعلام کرده که بخشنامه یاد شده یک تصمیم یک شبه بوده و هیچ مشورتی از انجمن گرفته نشده است.
عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ادامه گفتگو تصریح کرد: نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر مشورت از انجمن ها و تشکل هاست، بر این اساس بخشنامه صادره آقای سرقینی مغایر با نظر وزیر و برخلاف نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.
کشانی با اشاره به نامه اعتراض حقوقی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، که ۵ مرداد در همین زمینه صادر شده است، گفت: درباره اینکه وزارت صمت اعلام کرده است که این بخشنامه را در پی اعتراض تعدادی از واحد های نوردی بدان وزارتخانه صادر کرده است، از وزارتخانه خواسته ایم تا فهرست واحدهای شاکی و معترض را اعلام کند، چون قبل از وزارت صمت اعتراض نوردی ها باید به این انجمن اعلام شود تا بتوانیم پیگیر چالش های این صنعت باشیم در صورتی که چنین اعتراضاتی به دست ما نرسیده است.
وی در پایان گفتگو ضمن اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید تمام مشکلات را با نظرات کارشناسی شده و بدور از تعجیل حل کنیم، گفت: امیدوارم انجمن تولیدکنندگان فولاد بتواند بازوی خوبی برای مقابله با تصمیمات یک شبه و خلق الساعه ای باشد که در ادامه کشور را با مشکلات متعدد مواجه می سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =