محمد خزاعی

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، لازمه نقش‌آفرینی بخش خصوصی در بازسازی دوران پساکرونا را همکاری مجامع بین‌المللی در تسهیل انتقال دانش و ایجاد بستر امن تجاری دانست.

به گزارش ایراسین به نقل از اتاق ایران، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی که به دعوت رئیس اتاق‌های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه (CACCI) در سی و ششمین اجلاس این نهاد در ملبورن استرالیا شرکت کرده بود، در سخنانی بر نقش بخش خصوصی در بازسازی دوران پساکرونا و خروج از رکود، فقر و بیکاری تأکید کرد.

محمد خزاعی گفت: همکاری مجامع بین‌المللی نظیر CACCI و ICC در تسهیل انتقال دانش و فناوری‌های نوین، مکانیسم‌های مناسب و محیط و بستر امن تجاری لازمه ایفای نقش مؤثر بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: با وجود رشد سریع و جهشی کشورهای حوزه آسیا و پاسفیک، به دلیل فقدان عدالت اجتماعی و تنش‌های تجاری شاهد رشد روزافزون نیروی کار غیرماهر هستیم. برای حل این معضل لازم است تقویت و ظرفیت‌سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط در اولویت قرار گیرد. همچنین همکاری کشورهای منطقه برای کاهش هزینه‌های تجاری و مرتفع سازی موانع تجارت ضروری است.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، با نکوهش استفاده ابزاری از اقتصاد و تجارت برای اهداف سیاسی تأکید کرد: استفاده از «تحریم» به عنوان یک ابزار جنگی علیه کشورهای مختلف نه تنها غیرقانونی و ظالمانه بلکه عامل صدمه به مناسبات تجاری، ثبات و گسترش روابط صلح‌آمیز و فشار بر توده مردم است.

خزاعی پیشنهاد کرد: سال ۲۰۲۳ به عنوان سال نوآوری و شکوفایی بخش خصوصی مبتکر اعلام شود.

علیرضا یاوری، معاون بین‌الملل اتاق ایران نیز در این اجلاس با اشاره به تغییرات اقلیمی و تشریح آن، بر ضرورت توجه به پیامدها و آثار آن بر مناسبات اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

همچنین یاوری در جلسه شورای کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه، به عنوان عضو شورا و نایب‌رئیس این نهاد به مدت دو سال انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =