نفت روسیه

داده‌های بازار جهانی انرژی نشان می‌دهد روسیه توانسته در ماه جولای و برای سومین ماه پی‌درپی عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین را حفظ کند. این مسئله بیشتر به دلیل افزایش خرید نفت تخفیف‌دار روسیه توسط پالایشگاه‌های خصوصی و مستقل چینی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین داده‌های بازار جهانی انرژی نشان داد که روسیه برای سومین ماه در جولای جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین حفظ کرده است. پالایشگاه‌های مستقل، خرید ذخایر با تخفیف را افزایش و در عین حال محموله‌های تامین‌کنندگان رقیب مانند آنگولا و برزیل را کاهش دادند.

داده‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که واردات نفت روسیه، شامل نفت عرضه‌شده از طریق خط لوله سیبری شرقی اقیانوس آرام و محموله‌های دریایی از بنادر اروپا و خاور دور روسیه، در مجموع ۷.۱۵ میلیون تن بوده که ۷.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

با این حال، عرضه روسیه در ماه جولای، معادل حدود ۱.۶۸ میلیون بشکه در روز، کمتر از رکورد ماه مه که نزدیک به ۲ میلیون بشکه در روز بود، ثبت شد. چین بزرگترین خریدار نفت روسیه است.

واردات نفت از عربستان سعودی نسبت به ژوئن افزایش یافت که کمترین میزان در بیش از سه سال گذشته بود و به ۶.۵۶ میلیون تن یا ۱.۵۴ میلیون بشکه در روز رسید، اما این آمار هنوز اندکی کمتر از سطح سال گذشته است.

واردات سالانه از روسیه در مجموع به ۴۸.۴۵ میلیون تن رسید که ۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و همچنان پس از عربستان سعودی قرار گرفته است.

واردات نفت خام چین در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۵ درصد کاهش یافت و حجم روزانه به دومین پایین‌ترین میزان در چهار سال اخیر رسید. پالایشگاه‌ها ذخایر خود را کاهش دادند و تقاضای سوخت داخلی کندتر از حد انتظار بهبود یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، خریدهای قابل توجه از نفت روسیه باعث کاهش عرضه کشورهای رقیب مثل آنگولا و برزیل شد که به ترتیب ۲۷ درصد نسبت به سال قبل و ۵۸ درصد کاهش یافت.

گمرک در ماه گذشته هیچ وارداتی از ونزوئلا یا ایران گزارش نکرد. شرکت‌های نفتی دولتی از اواخر سال ۲۰۱۹ به دلیل ترس از شکست تحریم‌های ثانویه ایالات متحده از خرید خودداری کرده‌اند.

واردات از مالزی که اغلب به عنوان نقطه انتقال نفت ایران و ونزوئلا در دو سال گذشته مورد استفاده قرار می‌رفت، ۱۸۳ درصد افزایش یافت و به ۳.۳۴ میلیون تن رسید.

در جدول زیر تفکیک دقیق واردات نفت، بر حسب تن قرار گرفته است:

روسیه برای سومین ماه متوالی بزرگترین تامین‌کننده نفت چین شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =